• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen blokkeren mogelijk

• Onderwerp starter Onderwerp starter bta
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bta

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Ik heb een formulier waarmee intern artikelen kunnen worden besteld. Er is een keuzelijst van 170 artikelen, er mogen per bestelling slechts 40 artikelen worden besteld. Is het op de een of andere manier mogelijk om, als er 40 artikelen zijn ingevuld - in de kolom aantal - verder invullen te blokkeren? Gr. BTA

Ik heb een formulier waarmee intern artikelen kunnen worden besteld. Er is een keuzelijst van 170 artikelen, er mogen per bestelling slechts 40 artikelen worden besteld. Is het op de een of andere manier mogelijk om, als er 40 artikelen zijn ingevuld - in de kolom aantal - verder invullen te blokkeren? Gr. BTA

Ja, dan kan.
Het je een voorbeeldbestand?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Goedemiddag Roncancio,
Wat fijn dat je er naar wilt kijken. Schrik niet van alle toeters en bellen die er in zitten, het gaat om het blad "artikelen". Ik heb nu iets met voorwaardelijke opmaak gedaan, maar het liefst wil ik een blokkade.
Dankjewel voor de moeite. Gr. BTA

Bekijk bijlage 82453

Goedemiddag Roncancio,
Wat fijn dat je er naar wilt kijken. Schrik niet van alle toeters en bellen die er in zitten, het gaat om het blad "artikelen". Ik heb nu iets met voorwaardelijke opmaak gedaan, maar het liefst wil ik een blokkade.
Dankjewel voor de moeite. Gr. BTA

Bekijk bijlage 82453

De VBEditor is beveiligd met een wachtwoord maar je kunt daar bij het werkblad Artikel onderstaande code zetten.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Range("A170").Value = 40 Then
    ActiveSheet.Protect
Else
    ActiveSheet.Unprotect
End If
End Sub

Zodra de waarde van A170 40 is, wordt het werkblad beveiligd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik stuur het bestand nogmaals, maar dan zonder wachtwoord. Omdat er al het nodige beveiligd is, kom ik er, behoorlijke leek zijnde, niet uit. Graag je hulp, waarvoor hartelijk dank:-) Gr. BTA

Bekijk bijlage 82459

Ik stuur het bestand nogmaals, maar dan zonder wachtwoord. Omdat er al het nodige beveiligd is, kom ik er, behoorlijke leek zijnde, niet uit. Graag je hulp, waarvoor hartelijk dank:-) Gr. BTA

Bekijk bijlage 82459

Ik heb de code op de juiste plek in het bestand geplaastst.
Echter het werkblad Artikelen is eveneens beveiligd.
Je moet dus even in de VBE naar het werkblad Artikelen en de op de plekken "je wachtwoord" je wachtwoord van het werkblad invoeren.

Dus bijvoorbeeld je wachtwoord is helpmij:

Password:= "je wachtwoord"

.. wordt dan dus:

Password:= "helpmij"

Dus inclusief de aanhalingstekens.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Heb je 'm ook in Excel 2003. Het wachtwoord is BTA:-)

De hele kolom aantal is nu beveiligd:-(

Ik heb het bestand al aangepast.
Nu wordt er gekeken of er 40 producten zijningevuld.
Is dat het geval dan kan er geen nieuwe producten worden toegevoegd.
De reeds ingevulde aantallen kunnen wel worden aangepast.
Wil men toch een nieuw product willen toevoegen dan zal men het aantal van een ander artikel moeten verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio,
Helemaal perfect. Hartelijk dank:-)))
Gr. BTA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan