• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MantsjeKlaas

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
Berichten
34
Geachte lezer,

Ik heb een vraag, ik wil graag cellen blokkeren met behulp van een datum. Bijv. de cellen C1 t/m C10 moeten worden blokeert op 10-5-2004

mvg Mantsje Klaas
 
Vul je die waarden gewoon zelf in? Zo ja, kun je gewoon die cellen selecteren, rechtermuisknop, celeigenschappen, cellen blokkeren, en vervolgens via menu Extra -> Beveiliging -> Blad beveiligen. Nu kunnen de waarden in de betreffende cellen alleen gewijzigd worden als de werkbladbeveiliging weer uitgeschakeld is. Let wel op: standaard zijn alle cellen geblokkeerd, dus wellicht is het raadzaam om eerst alle cellen te selecteren en de blokkering uit te schakelen, en vervolgens bovenstaand verhaal uit te voeren...
 
Beste MayNiak666

Dit is juist het probleem. Achter de cellen zitten formules. Ik wil dus graag dat deze cellen niet meer veranderen na een bepaalde datum en dat de waarden die er in stonden blijven staan. Dus het komt er op neer dat de formule na een bepaalde datum niet meer werkt maar dat de waarde van de dag er voor er in blijft staan.

mvg Mantsje Klaas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan