• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

muze67

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
hoi,

ik zou graag in een excel bestand die ik klaargestoomd heb, (welke andere mensen moeten invullen om hun uitkomsten sneller te bekomen) wil ik dat ALLEEN de velden die de mensen moeten invullen toegangkelijk zijn voor hen als ze het document invullen en dat ze buiten de velden die ze moeten invullen ook niks kunnen wijzigen in het document omdat er verschillende formules inzitten die ze niet mogen aanraken.:thumb:

Dit kan je aanpassen door de cellen te selecteren die ze niet mogen veranderen en/of waarvan ze de formule niet mogen zien. Dan met je rechtermuisknop naar celeigenschappen en dan naar het blad bescherming.
Daar kan je 2 vinkjes zetten. Geblokkeerd houdt in dat ze de cel niet mogen wijzigen. Verborgen houdt in dat ze de eventuele formule die in de cel staat niet zien. Staat er geen formule wordt er niks verborgen.

Als je dat gedaan hebt ga je naar Extra --> Beveiliging --> Blad beveiligen
Je kan nu aangeven wat de mensen die het bestand gebruiken wel en niet mogen doen.
Je kan er een wachtwoord opzetten om te zorgen dat alleen de mensen die het wachtwoord weten wel cellen aan kunnen passen

ik heb het geprobeerd maar het lukt me niet echt alles wordt bij mij geblokkkeerd.

ik voeg hier het bestand toe dat ik nodig heb,

alleen de geel gekleurde cellen mogen ingevuld worden, en hoe krijg ik die nullen weg, er moet iets in staan van het moment dat het ingevuld is.

Bijlagen

zie bijgevoegd bestand
ALs het goed is kunnen ze nu alleen de cellen aanpassen die geel zijn.
Ik heb geen wachtwoord ingevuld dus als je de beveiliging er af wil halen dan kan je dat zo doen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan