Cellen definieren en kopieren naar ander excel bestand (Cell)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mkit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mkit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2012
Beste lezer,

Ik zit opgescherpt met een opdracht, ik zou graag cellen willen definieren zodat elke cell een soort "ID" heeft.
Zo wil ik met een macro de gedefinieerde cellen laten kopieren naar een ander excel bestand en plakken in een cell

Ik heb nu een macro die namelijk het bereik van A1:A8 kopiereerd en plakt in een ander excel bestand.
Maar wanneer er een nieuwe rij bijkomt, dan veranderen de waarden met de cellen. Dus zou het kopieren en plakken helemaal fout gaan.

Ik liefst zou ik graag met 1 loop de sheet laten zoeken naar gedefinieerde waardes en dan waardes laten kopppelen aan een ander excel file.

is deze oplossing mogelijk en hoe zou ik cellen kunnnen definieren, kopieren en plakken

Alvast bedankt, :thumb:

Cellen hebben van zichzelf al een 'ID', namelijk het celadres. Als dat niet werkt, omdat er verschuivingen zijn in het celbereik, kun je cellen een naam geven. Dat doe je door de cel(len) te selecteren, en dan in het Naamvak de door jouw gewenste naam te typen. Vervolgens kun je in je range naar de naam verwijzen i.p.v. naar de celadressen. Bij een Naamreeks kun je prima rijen invoegen tussen de eerste en laatste rij van het naamblok; de range van het bereik wordt dan automatisch aangepast. Geldt ook voor kolommen. Voeg je gegevens toe onder het naambereik, dan past het bereik zich niet aan, en moet je via <Invoegen>, <Naam>, <Definiëren> (ik geef de 2003 opdrachten; de 2007 weet ik zo niet) het bereik herdefiniëren.

Als je VBA gebruikt, gebruik je toch gewoon currentregion of usedrange ?
Wat je wil is daar al ingebouwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan