• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen die 1 keer voorkomen kleuren, dubbele cellen transparant laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roughneck

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen? Zal wel iets met voorwaardelijke opmaak zijn, maar ik kan het niet bedenken. Oja, het bijgevoegde voorbeeld is gemaakt in Office 2010, maar het originele bestand, waar de oplossing moet worden toegepast is gemaakt in Office 2003.

Het gaat in dit bijgevoegde voorbeeld om de kolom A genaamd ASN. Het originele bestand is meer dan 1000 regels!!

In de kolommen F tm I laat ik zien zoals het zou moeten worden.

groetjes Lucas;)
Bekijk bijlage Helpmij-bestand Lucas.xlsx

Laatst bewerkt:
Lucas,

Met
Code:
=EN(A3>0;AANTAL.ALS(A$3:A$22;A3)=1)
is hij ook toepasbaar op lege cellen. Dit werkt ook in 2003.

Danny en Rob,

de formule van Danny "does the trick"

Ziet er goed uit. Hardstikke bedankt voor het meedenken, en terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat IK niets anders heb gedaan dan het probleem aandragen, hahaha:d

De formule van Rob is marginaal anders, maar misschien net genoeg voor EXcel 2003.

Vraagje. Is de formule goed voor de hele kolom, want er wordt gerefereerd aan cel 3 tot cel 22?

Vraagje. Is de formule goed voor de hele kolom, want er wordt gerefereerd aan cel 3 tot cel 22?
Lucas,

Voeg een naam in, bijvoorbeeld asn met als formule:
Code:
=INDIRECT("Blad1!$A$3:$A$"&AANTALARG(Blad1!$A:$A)+1)
Dat bereik gebruik je in de voorwaardelijke opmaak en dan geldt de opmaak voor iedere gevulde cel, dus
Code:
=EN(A3>0;AANTAL.ALS(asn;A3)=1)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan