• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen een bepaalde kleur geven na tijdsoverschrijding

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexV12

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Hallo,

Ik ben bezig om een gantt-chart te maken in excel. Nu lukt het me prima om met voorwaardelijke opmaak bepaalde cellen kleuren te geven e.d. Dit is allemaal geen probleem. Nu wil ik de celkleuren automatisch laten aanpassen (zonder dat er een waarde wordt ingevoerd). Nu weet ik niet of dit uberhaubt mogelijk is, maar als dit wel het geval is zou ik graag een duwtje in de goede richting krijgen.

Het bestand is te vinden in de bijlage.

Zoals je kunt zien heb ik een kolom genaamd "code". Deze kolom + kolom A,B en C hebben een voorwaardelijke opmaak. g = groen, o = oranje en r = rood. Dit kun je invullen om externe controleurs te laten zien of je de deadline gehaald hebt, nog niet gehaald hebt, of dat de deadline niet haalbaar is.
Dit lukt prima zoals je kunt zien.

Nu zie je ook een "rechthoek-object" met gradiant. Deze rechthoek heeft een macro die met de actuele tijd meeloopt. Zoals je kunt zien zitten we nu ongeveer halverwege week 9.

Wat ik wil is dat zodra deze groene gradiant het een-na-laatste zwarte blokje is gepasseerd dat de code automatisch op rood springt (op het moment dat er in cel D# nog niets is ingevuld. Zodra er een waarde is ingevuld slaat hij deze over. (ik wil natuurlijk niet dat een code groen op rood springt nadat hij het een-na-laatste blokje is gepasseerd.

Is dit mogelijk, of is er een mogelijkheid om dit op een andere manier voor me kaar te krijgen?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!
Groet,
Alex V.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Alex,

Een plaatje ipv een voorbeeld is ws de oorzaak dat 45 kijkers voor mij zijn afgehaakt.

Excuses, je hebt gelijk. Dat is natuurlijk niet slim van me.

Heb het bestand in de eerste post toegevoegd. Dit bestand is overigens bewerkt in 2003 omdat ik op deze plek even geen 2007 ter beschikking heb. Hoop niet dat het een probleem is. Ik zal de 2007 versie vanavond ook uploaden.

Helaas kan ik als bijlage ook geen .xlsm toevoegen, dus heb nu een .xlsx bestand zonder macro's. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze bestanden.

Alvast bedankt!

groet,
Alex

Laatst bewerkt:
Helaas kan ik als bijlage ook geen .xlsm toevoegen, dus heb nu een .xlsx bestand zonder macro's.
Alex,

Dit type kun je zippen of rarren. Zijn de macro's essentieel?

Heb hem in een zip upgeload!

De macro is essentieel. Deze zorgt er namelijk voor dat je kunt zien hoeveel tijd er is verstreken (via het object). Wat ik wil bereiken is dat als dit object een bepaalde plek (per regel) bereikt, dat hij de kolommen A t/m D van die regel automatisch rood kleurt (als deze nog geen kleur hebben).

Een voorbeeld uit het bestand:

Als "voorbeeld 4" voorbij week 9 komt (dat is het laatste zwarte vakje), dat hij rood kleurt (= niet behaald). Echter als "voorbeeld 2" voorbij het laatste zwarte vakje komt, moet de "actie" overruled worden omdat deze cellen al een groene kleur hebben (= behaald)! deze mag dus niet op rood springen!

groet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan