• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geschuffelde

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
Hallo - ik heb een hele reeks rijen.

ik wil een filter maken op basis van een "if" formule.

• Als alle cellen in een rij allemaal "blank/leeg" zijn geef dan lege return
  • Als alle cellen allemaal ongelijk zijn aan nul en blank zijn geef dan lege return waarde
  • Als cellen allemaal gelijk aan nul en blank zijn geef dan een 1 als return waarde

In mijn ingevoegde voorbeeld gaan 2 van deze voorbeelden goed, alleen de lege cellen geven een 1 als return waarde ipv een lege cell.

Kan iemand mij helpen?

Bijlagen

Volgens mij zijn jouw voorwaarden tegenstrijdig of niet duidelijk uitgelegd. Als je van jouw formule een matrixformule maakt dan werkt jou voorbeeldje volgens mij wel. Je krijgt dan 1 x een 1 en de rest blijft leeg.

Probleem is dat ik het zelf niet helemaal snap.

- Ik heb vier kolommen met data
- Als alle vier de waardes in 1 rij leeg zijn - moet de output van de if-formule nul zijn.
- Als een van de vier waardes ongelijk is aan nul - moet de output van de if-formule nul zijn.
- Als alle vier waardes gelijk zijn aan nul - moet de output van de if-formule een zijn.

leeg - leeg - leeg - leeg >>> 0
8 - 1 - 2 - 0 >>> 0
0 - 0 - 0 - 0 >>> 1

Ik hoop dat het nu wel duidelijk is!

probeer deze eens

Code:
=ALS(EN(SOM(A2:D2)=0;A2="";B2="";C2="");"";1)

mvg
Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan