• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen in 2 bestanden koppelen, én automatisch synchroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

seminifeer

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2006
Ik wil 2 excel bestanden maken.

In het ene bestand vul ik de cellen met allerlei informatie. Dit bestand staat op een vaste usbstick of mapje binnen mijn eigen account zodat niet iedereen erbij kan.

In het tweede bestand wil ik cellen uit het eerste bestand kopieëren. Deze moeten echter automatisch meeveranderen als ik de cellen in het eerste bestandje aanpas. En om het nog moeilijker te maken, ik wil graag dat mensen die het 2e bestandje openen daar niets in kunnen wijzigen.
Dat moet ik alleen via het eerste bestandje kunnen doen.

Is zoiets in Excel mogelijk ?

seminifeer,

waarom in Excel?
Als je jouw bestand print naar een PDF, dan kan men toch ook de inhoud van het onderliggende Excelbestand zien?

Nee, dat zou wat te simpel zijn.
De bedoeling is dat er dagelijks meerdere mutaties in het eerste bestandje zijn.

Op het moment dat gebruikers het 2e bestandje openen zouden de cellen de juiste info moeten laden uit het eerste bestandje.

Als de optie opslaan naar pdf bestand wordt genomen moet ik dus bij elke mutatie het bestand 2 maal opslaan. Eerst het eerste bestandje zelf en vervolgens nog save as pdf op een andere locatie. Dat vind ik erg omslachtig.
Het is dat niet alle data uit mijn spreadsheet openbaar mag zijn ander had ik hem gewoon writeprotected gemaakt en een linkje aangemaakt zodat gebruikers naar dat bestandje kunnen gaan.

Kun je niet gewone celverwijzingen maken? Of werkt hij dan niet fatsoenlijk bij? Het is mij nl. niet helemaal duidelijk wanneer Excel wat precies update als het bronbestand gesloten is.
Het beschermen is niet zo moeilijk, via de knop Blad beveiligen op het tabje Controleren.

Het is me al gelukt.
Ik heb celverwijzingen gemaakt naar het eerste document.
Omdat de kleuren niet automatisch meeveranderen heb ik in het 2e document de conditional formatting opnieuw ingesteld.
Vervolgens de cellen in het 2e bestand gelocked.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan