seminifeer
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 okt 2006
- Berichten
- 10
Ik wil 2 excel bestanden maken.
In het ene bestand vul ik de cellen met allerlei informatie. Dit bestand staat op een vaste usbstick of mapje binnen mijn eigen account zodat niet iedereen erbij kan.
In het tweede bestand wil ik cellen uit het eerste bestand kopieëren. Deze moeten echter automatisch meeveranderen als ik de cellen in het eerste bestandje aanpas. En om het nog moeilijker te maken, ik wil graag dat mensen die het 2e bestandje openen daar niets in kunnen wijzigen.
Dat moet ik alleen via het eerste bestandje kunnen doen.
Is zoiets in Excel mogelijk ?
In het ene bestand vul ik de cellen met allerlei informatie. Dit bestand staat op een vaste usbstick of mapje binnen mijn eigen account zodat niet iedereen erbij kan.
In het tweede bestand wil ik cellen uit het eerste bestand kopieëren. Deze moeten echter automatisch meeveranderen als ik de cellen in het eerste bestandje aanpas. En om het nog moeilijker te maken, ik wil graag dat mensen die het 2e bestandje openen daar niets in kunnen wijzigen.
Dat moet ik alleen via het eerste bestandje kunnen doen.
Is zoiets in Excel mogelijk ?