cellen in bereik selecteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter bopp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bopp

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Hallo .. ik probeer code te maken om cellen in een bereik te selecteren.
Het probleem is dat voor elk even rijnummer kolom A t/m E gevuld is voor elk oneven rijnummer alleen kolom A.

Ik wil selecteren A1:Ex, hierbij is x het rijnummer van de laatste cel in kolom A met tekst (in een oneven rijnumer met alleen A gevuld dus).

Ik heb al verschillende opties geprobeerd (uit voorbeelden hier gevonden)maar loop dan vast op de lege cellen naast kolom A

Alvast bedankt voor de hulp!

Dat zou op zich kunnen met
Code:
Sub Selecteer()
      Range("a1").SpecialCells(xlCellTypeLastCell).SpecialCells(xlCellTypeConstants).Select
End Sub

Met de kanttekening dat alleen de gevulde cellen worden geselecteerd
Is dit de bedoeling? Zo nee, wat is dan precies het doel van de selectie?

Mvg Leo

Hallo Leo ... bedankt voor je reactie, het selecteren lijkt goed te gaan op het scherm maar de afhandeling daarna niet ...de selectie wil ik in een word document plakken... ik heb in de selectie ook samengevoegde cellen zitten .. zou dat een probleem kunnen zijn?

Aanvankelijk selecteerde ik een zeer groot bereik (groter dan het gevulde aantal cellen = A1:E120) maar dan werd het in word over 3 pagina's gespreid terwijl er vaak slechts een halve pagina tekst is.

Dus wat ik wil is de laatste cel in A met inhoud bepalen (stel A15) ... dan A1:E15 selecteren en copy/pasten naar word.

De kopieer bewerking lukt niet, omdat dit niet gaat op bereiken met verschillende afmetingen.
Code:
Sub Selecteer
     Range("A1:E" & range("A1").end(xldown).row).select
End sub
Deze regelt selecteert het blok tot de laatst gevulde rij.
Wijzig voor gebruik .select in .copy, dan wordt het blok gelijk gekopieerd.
Pasten in word is dan voldoende.

Een voorbeeld bestandje is handig als het bovenstaande niet naar bedoeling werkt.
Mvg Leo

Hallo Leo ... Dit was precies de oplossing die ik zocht, Hartelijk dank en Groet.

Verplaatst van Visual Basic naar Visual Basic for Applications

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan