Cellen kopieëren naar ander tabblad als een bepaalde waarde "Ja" is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coffee119

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2015
Hallo, ik probeer al een aantal dagen het onderstaande voor elkaar te krijgen.
Het tabblad "Klanten" heeft een overzicht van klantengegevens, in kolom K geef ik aan of deze klant een Onderhoudskontrakt heeft. Nu wil ik graag indien ja dat deze gegevens op het tabblad Onderhoudskontract bepaalde cellen worden gekopieerd. Hieronder geprobeerd een beetje schematisch weer te geven wat ik graag zou willen. Hopelijk kan en wil iemand mij hier mee helpen. Alvast bedankt.

Als in tabblad Klanten
De K kolom K2 op "Ja" staat (keuze kan Ja en Nee zijn)
Kopieer dan van tabblad Klanten cel D2, E2, F2 en G2 respectievelijk naar
Tabblad Onderhoudskontrakt cel B2, C2, D2 en E2
Dan verder met rij 3, K3 value
Dan verder met rij 4, K4 value

Als K4 Nee is of leeg doe niets
Als K5 Ja is dan op volgende lege rij in tabblad Onderhoudskontrakt bovenstaande Cellen kopiëren

Probeer dit eens:
Code:
Sub onderhoudsKontrakten()
Dim onderhoudsKontrakten As Range

For Each onderhoudsKontrakten In Sheets("Klanten").Range("K1:K" & Sheets("Klanten").Cells(Rows.Count, "K").End(xlUp).Row)
    If onderhoudsKontrakten = "Ja" Then
        Range(onderhoudsKontrakten.Offset(, -7), onderhoudsKontrakten.Offset(, -4)).Copy _
        destination:=Worksheets("Onderhoudskontrakt").Range("B" & Sheets("Onderhoudskontrakt").Cells(Rows.Count, "B").End(xlUp).Row + 1)
    End If
Next
End Sub

Het doet al veel meer dan ik voor elkaar kreeg! Bedank vast daarvoor.

Nog paar dingetjes:

1) Ik wil verschillende cellen kopiëren naar onderhoudskontrakt. Van Klanten cel A, D, H, I en J. Hier worden dus een paar cellen overgeslagen.
2) Is het ook mogelijk al bestaande klanten niet opnieuw in de lijst te zetten op tabblad onderhoudskontrakt?

Even excel bestandje bijgevoegd, mischien is het dan duidelijker. Alvast bedankt.

Bekijk bijlage test.rar

Er is van alles mogelijk maar volgens mij kan je beter een draaitabel gebruiken.

Bijlagen

Dat ziet er goed uit! Thanks. Ik heb een aantal kolommen toe kunnen voegen en die gehide op klanten tabblad.

Nu nog even een ververs knop zien te maken. Hopelijk lukt dat me

En dat is gelukt. Ik denk dat ik hier wel even mee uit de voeten kan. Op naar me volgende projectje

Thanks beide!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan