• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen kopieren met bepaalde waarde VBA/macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

luibak

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Beste forum gebruikers,

Ik loop vast met het creeren van de volgende macro

Code:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'

'
[COLOR="#FF0000"]    ActiveSheet.Range("$A$9:$W$800").AutoFilter Field:=6, Criteria1:=RGB(255, 0 _
        , 0), Operator:=xlFilterCellColor
    Range("A12:B13").Select[/COLOR]    
    Selection.Copy
    Sheets("Artikel Beheer").Select
[COLOR="#0000FF"]    [B65536].End(xlUp).Offset(1, 0).Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False      [/COLOR]
     End Sub

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6BOVJDP36MLZ.xlsm

Het rode gedeelte is een variable bereik wat weggeschreven dient te worden naar het blad Middelen beheer. Deze gegevens komen uit een ander excel blad.
Het Blauwe gedeelte is een stukje code die ik vanuit een andere topic heb gebruikt. Deze loopt alleen niet. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?.

Voor het rode stukje geld dat deze nu op kleur selecteerd maar dit mag ook op de waarde die vanuit de formule in rij (5) of iets anders. Deze formule controleed of het artikel nummer bestaat of dat dit een nieuw artikel is.

Ter info er is in dit bestand een tabblad verwijderd waar de gegvens uit het tabblad artikel beheer naar worden weggeschreven.

Alvast bedankt

luibak,

je schrijft: "Deze loopt alleen niet."

Wat verwacht je dat het blauwe deel doet?

De zoekt vanaf onder de "laatste" regel waar wat staat en zou daaronder het gekopieerde gedeelte moeten plaatsen.

Doordat dit bestand elke week weer groeit is het van belang dat dit dus niet een vast gebied is.

alvast bedankt voor je reactie

Je macro klopt ook niet helemaal nl je filtert op celkleur, maar dan ga je een vast bereik kopieëren. Wat als er meer dan 2 resultaatrijen zijn ?
Leg eerst eens duidelijk uit wat je wil bereiken.
Zoals ik het begrijp moet er gefilterd worden op celkleur en daarna moeten ALLE resultaatrijen gekopieërd worden naar de eerstvolgende lege regel op een ander werkblad ?

Vergeet het celkleur ben op internet al veel dignen tegen gekomen waarop ze zeggen dat kleur een uitdaging is.

In KOPIE PRIJSLIJST wordt er gekeken of er nieuwe artikel nummers zijn. Als die er zijn wordt er in kolom V een 5 neer gezet.

Daarna zou dient er gesorteerd te worden op nieuwe nummer Dus criterium 5. De nieuwe regels dienen gekopieerd te worden naar tabblad Artikel Beheer. (met regels bedoel ik de cellen A&B van de toegevoegde regels) De nieuwe artikelen dienen dan onderaan de lijst geplakt te worden als waarde zodat deze weer verder gebruikt kunnen worden in het systeem.

Ter info arikelen die niet in de nieuwe prijslijst staan mogen buiten beschouwing worden gelaten.

Ik hoop dat dit mijn vraag verduidelijk.

Code:
Sub Macro1()
    For Each cl In Sheets("KOPIE PRIJSLIJST").Range("A10:A" & Sheets("KOPIE PRIJSLIJST").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
        With Sheets("Artikel beheer")
            If .Columns(2).Find(cl, , xlValues, xlWhole) Is Nothing And cl.Value <> 0 Then
                .[B65536].End(xlUp).Offset(1, 0).Resize(, 2) = cl.Resize(, 2).Value
            End If
        End With
    Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan