• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Cellen kopieren naar ander tabblad als waarde verandert

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lampie173

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Besturingssysteem
Windows 11 Pro
Office versie
Office 365
Beste allemaal,

In bijgevoegd voorbeeldbestand, wil ik graag dat de geel gekleurde cellen in Blad2 gekopieerd worden als de waarde (1,2) in de cellen veranderen (verhoogd worden) naar blad1(geel gekleurd)

Er staat al een macro in de editor, die een datum noteert als er een wijziging voordoet.

Ik heb veel gezocht en gefrubbeldvmaar niet datgene gevonden.
Alvast bedankt,

Bijlagen

Niet echt duidelijk wat je nu precies wilt.
En op welk moment moeten die twee cellen gekopieerd worden?
Zodra ze verhoogd worden?
En wat als ze verlaagd worden?
En moeten die altijd naar H10 en H11 op Blad1?
En waar komen die twee letters a vandaan?

@AHulpje,

Op Blad2 in de cellen O8 en O9 worden handmatig gevuld met een getal, naar mate de maand vordert alleen maar hoger wordt en dus nooit lager.
De andere letters in het voorbeeld (willekeurig gekozen letters is toeval) zijn vaste gegevens die nooit veranderen/wijzigen.
Het is mijn bedoeling dat de getallen in Blad 2, als deze dus handmatig wijzigen de oude getallen overschreven worden.

Dus zo:
Nu 1 in cel O8 op Blad2 wordt een 2 waarna de 1 in Cel H10 op Blad1 overschreven wordt.
Dit geldt dan ook voor O9 (Blad2) en H11 (Blad1).

@ emields,

Is ander projectje

Bedankt!
ff klein vraagje:
Waarom staan de cellen O8 en O9 tussen haakjes in de code?

ik heb een geweldige hekel aan typen. en dat is een kortere versie van range("o8")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan