• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen kopieren tot en met eerst volgende gevulde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijsdekker

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een excelblad en nu ga ik gegevens in een leeg blad plakken. Echter in bepaalde rijen/cellen mis ik gegevens. Nu wil ik dat de bovenste cel met tekst gekopieerd wordt t/m de eerst volgende cel met tekst.
Let wel de rij waarin de tekst staat kan altijd wijzigen.
Zie bestandje ik denk dat het dan wel duidelijk wordt.

Bekijk bijlage Vraag kopieren.xlsx

Selecteer het bereik A1:C12. Kies voor CTRL+G (Ga Naar) - Speciaal - Lege Waarden. De lege cellen worden geselecteerd. Typ nu direct (zonder de selectie weer ongedaan te maken): =A1 (deze formule wordt dan in cel A2 ingevuld). Sluit af met CTRL+Enter. Nu heb je het resultaat wat je wil hebben. Verstandig om het geheel vervolgens te kopieren en te plakken als waarden.

Als je dit wilt toepassen op je daadwerkelijke bestand is het vermoedelijk niet cel A1 die je moet intypen. Je kan uiteraard opzoeken welke cel het wel moet zijn maar een alternatief is:
ipv =A1 typ je = en daarna kies je voor het pijltje omhoog.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan