Cellen kopieren uit diverse bestanden naar 1 bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

AldoB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2013
Berichten
2
Hallo,

Ik ben net nieuw hier en ben benieuwd of ik hier een antwoord op mijn vraag kan krijgen.

Met behulp van een VBA macro wil ik cellen kopiëren van diverse X(aantal) bron Excel bestanden naar een doel bestand.


- In elk bron bestand staan diverse tabbladen. van een deel van die tabbladen bevatten cellen waarvan ik de inhoud wil kopiëren naar het doel bestand. (tabbladen van waaruit gekopieerd moet worden, hebben cijfers 1 tot 10 als tabblad naam)
- In het doelbestand wil ik een tabblad “brongegevens” maken met
• In kolom A een unieke naam zoals bij voorbeeld: “A.Jansen”
• In kolom B de plaats waar het bestand voor “A.Jansen” staat. (bijvoorbeeld: c:/testVBA/A.jansen.xlsx
- van elk tabblad van een bron bestand wil ik de cellen: A4 en B4 en C4 kopiëren naar één regel in tabblad ”totaal” van het doelbestand. Dus de gekopieerde cellen komen dan allemaal achter elkaar te staan in 1 regel van het tabblad. Kolom A van totaal krijgt dezelfde namen als kolom A van tabblad ”brongegevens”.

Hoe kan ik het beste beginnen om dit aan te pakken?
Om het te testen heb ik 2x een bronbestand (Bron1.xls en Bron2.xls) gemaakt en ook een doelbestand Doel.xls.

Met vriendelijke groet

Aldo
 
Aldo,

Hartstikke goed dat je de bestanden aangemaakt hebt, misschien is het ook wel een goed idee om ze ook mee te sturen.

Veel Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan