Olliebollie
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 27 jul 2010
Hallo hallo!
Wie kan me helpen met het volgend probleem in MS EXCEL 2007: als ik in een cel een inhoud selecteer wil ik in de cel ernaast een keuzelijst krijgen verbonden aan die inhoud (bvb 'stoel' selecteren = keuzelijst met de mogelijke kleuren). Alle velden moeten uit een vooraf opgestelde tabel komen (en dus niet getypt).
Rekening houdende met volgende opmerkingen:
de referentie naam kan meermaals voorkomen, bijvoorbeeld zowel 'stoel' als 'bank' hebben als referentie naam 123
de 3 kleuren komen voor elke naam terug, maar hebben een andere referentie per naam
bijvoorbeeld: 'stoel' = 'rood' = 'abc', 'tafel' = 'rood' = 'jkl'
de referentie kleur kan wel meermaals voorkomen, voor een verschillende naam
+
Het is wel de bedoeling dat de cellen met een dikke lijn omkaderd naar elkaar verwijzen,
dus niet het kleur rood van zetel (abc), met het kleur rood van stoel (abc)
Hopelijk maakt volgende bijlage veel duidelijk:
Bekijk bijlage test document.xlsx
ALVAST BEDANKT VOOR ALLE BRUIKBARE TIPS!!
Wie kan me helpen met het volgend probleem in MS EXCEL 2007: als ik in een cel een inhoud selecteer wil ik in de cel ernaast een keuzelijst krijgen verbonden aan die inhoud (bvb 'stoel' selecteren = keuzelijst met de mogelijke kleuren). Alle velden moeten uit een vooraf opgestelde tabel komen (en dus niet getypt).
Rekening houdende met volgende opmerkingen:
de referentie naam kan meermaals voorkomen, bijvoorbeeld zowel 'stoel' als 'bank' hebben als referentie naam 123
de 3 kleuren komen voor elke naam terug, maar hebben een andere referentie per naam
bijvoorbeeld: 'stoel' = 'rood' = 'abc', 'tafel' = 'rood' = 'jkl'
de referentie kleur kan wel meermaals voorkomen, voor een verschillende naam
+
Het is wel de bedoeling dat de cellen met een dikke lijn omkaderd naar elkaar verwijzen,
dus niet het kleur rood van zetel (abc), met het kleur rood van stoel (abc)
Hopelijk maakt volgende bijlage veel duidelijk:
Bekijk bijlage test document.xlsx
ALVAST BEDANKT VOOR ALLE BRUIKBARE TIPS!!