Ik heb eigenlijk 3 vragen.
1. Dit is de macro die ik heb op dit moment:
De kleuren en cijfers komen in kolom A maar ik wil dat de cel ernaast in kolom B dezelfde achtergrondkleur krijgt als de cel in kolom A. Ik heb vanalles geprobeerd maar ik kom er niet uit.
2. Daarnaast zit ik met het volgende: Ik heb 3 rijen, met elke de optie dat ze wel of niet een kleur krijgen in het geval dat een gegeven positief is. Ik wil dat de andere 2 rijen de tekst 'n.v.t.' automatisch krijgen zodra in 1 van de rijen een cel een kleur heeft gekregen. Dus bijvoorbeeld:
A1 B1 C1
groen n.v.t. n.v.t.
n.v.t. oranje n.v.t.
n.v.t. n.v.t. rood
In mijn bestand werk ik met deze 3 kleuren, de bedoeling is dus dat als ik groen selecteer in A1 (dmv valideren) dat de andere 2 cellen automatisch nvt krijgen.
3. Op zelfde manier wil ik een macro gebruiken dat zodra in A1, 1 wordt gekozen (rood), oftwel negatief, dat er vervolgens in bijvoorbeeld C1, D1, G1, J1 een - teken komt te staan omdat die optie in dat geval niet mogelijk is. Er zijn een aantal cellen/rijen die niet van toepassing zijn in zo'n geval maar een aantal wel, dus ik wil de cellen/rijen individueel kunnen aangeven.
Iemand die me hierbij kan helpen?
Vriendelijke bedankt,
Steve
1. Dit is de macro die ik heb op dit moment:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim Cell As Range
Dim Rng1 As Range
On Error Resume Next
Set Rng1 = ActiveSheet.Cells.SpecialCells(xlCellTypeFormulas, 1)
On Error GoTo 0
If Rng1 Is Nothing Then
Set Rng1 = Range(Target.Address)
Else
Set Rng1 = Union(Range(Target.Address), Rng1)
End If
For Each Cell In Rng1
Select Case Cell.Value
Case vbNullString
Cell.Interior.ColorIndex = xlNone
Cell.Font.Bold = False
Case 1
Cell.Interior.ColorIndex = 3
Cell.Font.Bold = True
Case 2
Cell.Interior.ColorIndex = 46
Cell.Font.Bold = True
Case 3
Cell.Interior.ColorIndex = 6
Cell.Font.Bold = True
Case 4
Cell.Interior.ColorIndex = 36
Cell.Font.Bold = True
Case 5
Cell.Interior.ColorIndex = 35
Cell.Font.Bold = True
Case 6
Cell.Interior.ColorIndex = 4
Cell.Font.Bold = True
Case 7
Cell.Interior.ColorIndex = 50
Cell.Font.Bold = True
Case 8
Cell.Interior.ColorIndex = 2
Cell.Font.Bold = True
Case 9
Cell.Interior.ColorIndex = 1
Cell.Font.Bold = True
Case Else
Cell.Interior.ColorIndex = xlNone
Cell.Font.Bold = False
End Select
Next
End Sub
De kleuren en cijfers komen in kolom A maar ik wil dat de cel ernaast in kolom B dezelfde achtergrondkleur krijgt als de cel in kolom A. Ik heb vanalles geprobeerd maar ik kom er niet uit.
2. Daarnaast zit ik met het volgende: Ik heb 3 rijen, met elke de optie dat ze wel of niet een kleur krijgen in het geval dat een gegeven positief is. Ik wil dat de andere 2 rijen de tekst 'n.v.t.' automatisch krijgen zodra in 1 van de rijen een cel een kleur heeft gekregen. Dus bijvoorbeeld:
A1 B1 C1
groen n.v.t. n.v.t.
n.v.t. oranje n.v.t.
n.v.t. n.v.t. rood
In mijn bestand werk ik met deze 3 kleuren, de bedoeling is dus dat als ik groen selecteer in A1 (dmv valideren) dat de andere 2 cellen automatisch nvt krijgen.
3. Op zelfde manier wil ik een macro gebruiken dat zodra in A1, 1 wordt gekozen (rood), oftwel negatief, dat er vervolgens in bijvoorbeeld C1, D1, G1, J1 een - teken komt te staan omdat die optie in dat geval niet mogelijk is. Er zijn een aantal cellen/rijen die niet van toepassing zijn in zo'n geval maar een aantal wel, dus ik wil de cellen/rijen individueel kunnen aangeven.
Iemand die me hierbij kan helpen?
Vriendelijke bedankt,
Steve