• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Konyn123

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
Hoi ben nieuw op dit forum en zit met een vraag waarop ik niet direct een antwoord vind.

Ik heb een excelbestand met een heleboel rijen en kolommen (overduidelijk :) )
Ik heb waardes staan in de kolommen A. Hierbij horen waardes in kolommen B tem F.
Als ik een filter uitvoer waarb ik kolom A selecteer dan verwacht ik dat de waarde uit A1 overeenkomt met alles wat hierbij hoort.

Bij A1 hoort bv B1 & B2, C1 & C2, D1 & D2, E1 & E2,...

Echter als ik de filter laat lopen dan toont hij echter enkel alles van rij 1, dus niet cellen B2, C2, D2 etc.

Hoe kan ik nu zorgen dat als ik cel A1 selecteer met filter dat hij zowel cel B1 als B2 meetoont?

Alvast bedankt voor de hulp!

Plaats een bestandje indien mogelijk, dan kunnen we kijken wat we er aan kunnen doen.

Groeten

M.

Hoi Konyn123,

Zet in A2 dezelfde waarde als A1.

ok ik heb een voorbeeldje gemaakt omdat de andere excel vertrouwelijke info bevat.

Zoals je ziet heb ik cel A2 en daarbij horen de waardes CCCC2222 & CCCC3333. Ik wil dus als ik het scrollpijltje klik in A1 en dan de waarde A2 selecteer dat hij zowel CCCC2222 toont als CCCC3333 ipv nu enkel CCCC2222.

Dank

Bijlagen

Haal cellen samenvoegen eraf en zet in cel A3, "A2", dan filteren op "A2"
Nu krijg je alle waarden die van doen hebben met "A2".

HSV, dit is idd een mogelijk maar ik vind dit niet zo "mooi" staan als ik meermaals de waarde moet ingeven. Is er geen andere mogelijkheid waarbij de cellen gekoppeld worden.
Of misschien met draaitabel?

Om hoeveel gaat het als ik vragen mag?

Selecteer eerst geheel kolom A, en haal cellen samenvoegen eraf.

Selecteer A2:A377

Druk F5, dan Speciaal..., dan Lege waarden. OK.

Tik een = teken in en druk pijltje naar boven. Druk Ctrl-Enter.

Als je de formules nog wel wil: selecteer weer dat bereik en kies Bewerken > Kopiëren, gevolgd door Bewerken > Plakken Speciaal > Waarden.

Bijlagen

Als het alleen om het gezicht gaat is het misschien een mogelijkheid om de waarden die je niet wilt zien de letterkleur gelijk te maken aan de achtergrondkleur.

Op die manier kopieert hij gewoon de waarde uit A2. Kan je die dan "verbergen" op deze manier mss?

Als je het goed gedaan hebt kopieert het alle getallen die in kolom A staan.

Tja dat klopt,

maar ik heb dit ergens opgeslagen en dient eigenlijk als algemeen.
Zo kan ik snel even wat gegevens veranderen en klaar.
Ik kan ook niet alles onthouden wat ik misschien 1x per jaar tegen kom. :p

Je kan natuurlijk zoals "popipipo" al aangaf, de tekst dezelfde kleur geven als je opmaak.

Om de dubbele waarden in kolom A te "verbergen gebruik voorwaardelijke opmaak.

Ga in cel A2 staan. Selecteer <Opmaak><Voorwaardelijke opmaak>
Vul in: Formule is $A2=$A1
Klik op opmaak. Tabblad lettertype: kleur= wit
OK

Gr.

M.

Konyn123, heb me wat geamuseerd. Kijk of je hier iets mee verder bent
Niet vergeten voor de veiligheid eerst uittesten op een kopie

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Tnx mensen voor de hulp.

Het is allemaal in orde nu :).

Ik heb nog één vraagje though, kweet niet of ik hiervoor nieuw topic moet aanmaken of hierin mag verder gaan?

Hoi,

Als het over hetzelfde bestandje gaat, kun je het hier gewoon plaatsen Konyn123.

Ok, ff verder borduren op het file van de Warme Bakker.

Als je dit bestand neemt. En via filter kies je de waarde A2 of A5, dan toont hij in de bovenste cel van kolom C een waarde. Dit is in het origineel bestand een naam van bedrijf waarbij een specifiek adres hoort.

Is het mogelijk als je de filter gebruikt (dus A2 kiest) en hij toont als plaatsnaam BBBB2222 dat je dan onder het selectiescherm met alle waardes automatisch de bedrijfsnaam krijgt met ernaast het juist adres. Dit gaat over een 20-25 tal bedrijven en dus mogelijk adressen die hij zou moeten tonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan