Ik maak het rooster voor mijn werk en stuit vaak op een probleem dat ik per ongeluk 2 keer dezelfde sport in een periode van 14 weken inrooster. Dit is niet de bedoeling, want iedere sport mag maar 1 keer voorkomen in die 14 weken. Nu valt dit met het oog nog wel waar te nemen voor een kleine groep, maar aangezien ik wel 150 reserveringen en sporten in moet roosteren ontstaan er wel eens fouten doordat er bijv. 2 keer schaatsen is ingeroosterd in die periode en ik daar overheen heb gekeken.
Ik zou nu een reeks of aantal cellen willen kunnen voorselecteren en in een door mij aan te geven cel een kruis of een 0 of iets anders willen laten verschijnen indien er in de door mij voorgeselecteerde reeks 2x of meer dezelfde code voorkomt. Hoe krijg ik dit in excel voor elkaar? Bedankt alvast.
Ik zou nu een reeks of aantal cellen willen kunnen voorselecteren en in een door mij aan te geven cel een kruis of een 0 of iets anders willen laten verschijnen indien er in de door mij voorgeselecteerde reeks 2x of meer dezelfde code voorkomt. Hoe krijg ik dit in excel voor elkaar? Bedankt alvast.