• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijn bosma

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2010
Hallo,

ik ben voor werk bezig een overzicht te maken van een bak oude folders in excel. Hiervoor heb ik in A de merknaam in B het typesoort en in C een omschrijving met een kleine foto (4 regels) van de folder. Nu gaat het om ongeveer 500 folders en is het de bedoeling om als het klaar is de zoek en filterversie te gebruiken om snel dingen weer te kunnen vinden. Nu is het probleem dat als ik de functie gebruiken hij wel goed sorteert maar hij maakt van de 4 regels 1 regel en heb ik de foto niet goed in beeld.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos?

Alvast bedankt.

Heb je bij de eigenschappen van de cel de terugloop wel aangezet?

@ lauke

dat was eeen heel goed idee geweest zou t niet zo zijn dat ik al 200 folders heb gedaan en dan 2 dagen bezig ben om alles te knippen en te plakken denk ik :confused:

@dcwdpt

eeuh ik weet niet wat dat is of wat daar mee bedoeld wordt dus ik denk t niet :p

Beste Merijn,

Code:
Heb je bij de eigenschappen van de cel de terugloop wel aangezet?

klik rechtermuisknop => kies celeigenschappen => kies 2e tabblad.

hier staat halverwege aan de linkerkant onder tekstconfiguratie een aanvinkvakje met terugloop.

functie

Wat is precies de functie van die terug loop?

Ik ben eigenlijk op zoek naar iets waarmee ik bijv het rechthoek van de cellen A8 / A11 - E8 / E11 aan elkaar koppel en vervolgens dit proces herhaal voor alle folders.

Laatst bewerkt:
terugloop houdt in dat de tekst wordt afgebroken als de breedte van de kolom wordt overschreden. de hoogte van de regel wordt dan aangepast aan eht aantalregels eronder.

Op hetzelfde tabblad onder 'celeigenschappen' staat cellen samenvoegen.

Misschien moet je even een leeg excelbestand aanmaken en even pionieren met de instellingen zoals hierboven wordt aangegeven.

Als je cellen selecteerd en rechts klikt; celeigenschappen; tweede tabblad; cellen samenvoegen wordt je wellicht verrast door het resultaat ;)

Daar ben ik al mee aan het *****n geweest maar dan geeft ie een foutmelding over meerdere info in verschillende cellen en gaat t hele feest niet door. ik zal kijken of ik morgen anders een pagina met het probleem kan posten hier

Excuses voor het late bericht ten eerste,

ik heb de 1e pagina van de documentatie bijgevoegd zonder plaatjes helaas omdat ik maar 100 kb mocht uppen. de plaatjes staan rechts in de omschrijving tegen "F" aan.

Ik zit al op de 250 folders bijna dus ik zoek nu een manier om het probleem snel en gemakkelijk op te kunnen lossen als dit überhaupt mogelijk is.

Bijlagen

Merijn,

Moeten die plaatjes in het excel bestand opgenomen worden?

Twee redenen om het niet te doen:
1. Het probleem waar je nu tegenaan loopt
2. Het programma wordt erg groot in omvang.

Je zou kunnen overwegen om met hyperlinks te werken en te verwijzen naar de plaatjes die je in 1 folder op je harde schijf stopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan