• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen laten optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PrinsP

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2011
Hallo,

Ik wil een voorraad systeem in excel maken maar weet niet precies hoe. Per week wil ik kunnen zien wat er in en uit een stelling gaat. alleen in die week krijg ik bijna per dag een lijst die ik moet invullen. nu kan ik wel tig cellen naast elkaar zetten en op en af laten trekken alleen is dat niet echt overzichtelijk. Ik zoek iets wat ik dan per week kan zien maar ook elke dag kan bij werken. Ik wil niet elke keer de cel openen en alles toevoegen met + , Hoop dat jullie de uitleg een beetje snappen.
In de bijlage een opzet.

Alvast bedankt,

Bijlagen

Maak van je invoerblad een tabel. Iets in deze vorm:
Datum Artikel In/Uit Aantal

Op basis van deze tabel kan je vrij eenvoudig overzichten maken.

Twee mogelijkheden.

PrinsP,

Er zijn twee mogelijkheden om je probleem op te lossen, maar allebei beginnen ze met het maken van
een tabel zoals VenA al aangaf.

De twee mogelijkheden zijn
- Het tellen door middel van formules in je overzichtstabel.
- Het tellen door middel van een draaitabel.

Van beide mogelijkheden heb ik een voorbeeld gemaakt in bijgaand bestand.

Veel Succes.

Bekijk bijlage HelpMijVoorraadoverzicht.xlsx

@Elsendoorn2134,
Bedankt voor de verdere invulling en een voorbeeldje. (Is ongeveer wat ik ook in gedachte had. (Maar loop een beetje te prutsen op een Android tablet met weinig excel mogelijkheden.) :D

Zelf zou ik in kolom d een keuzelijstje maken met bij of af en in kolom e het aantal. Dan is de tabel het meest zuiver.

Bedankt voor de opzetjes.
Echter hebben ze vandaag gevraagd of het toch niet iets anders kan. Dus vraag ik het jullie nog maar even.
In de bijlage weer een voorbeeld.
De week voorraad mag weg en kan dus meteen een eindvoorraad geteld worden. alleen zijn er bv van stelling 4, 3 verschillende. Hoe kan het nu dat het bij het juiste wordt opgeteld.

Alvast bedankt!
Bekijk bijlage Voorbeeld 2 voorraad.xlsx

PrinsP,

Gebruik in cel D3 de formule:
Code:
=SOM.ALS(Blad1!$C$2:$C$137;$A3;Blad1!$E$2:$E$137)

en ik kolom E3 de formule:
Code:
=SOM.ALS(Blad1!$C$2:$C$137;$A3;Blad1!$F$2:$F$137)

Hierdoor kun je per stelling de uitgaande en inkomende gegevens tellen, ook als zij dubbel voorkomen.

Veel Succes.

Dan telt deze nog bij alle dezelfde stellingen op? klopt dat?

Als Stellingnaam het unieke argument is waarop de voorraad bepaald moet worden, mag die maar 1 keer voorkomen in je voorraadlijst.
En dan kun je gewoon met SOM.ALS of SOMPRODUCT werken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
PrinsP,

Dat klopt maar als ik drie radio's en vier televisies op een stelling heb staan met alleen de omschrijving het stellingnummer dan
kan ik ze alleen maar bij elkaar tellen. Meestal is een magazijn onderverdeeld in stellingen, lagen en vakken (denk aan IKEA)
waardoor een plek in het magazijn kan worden aangeduid. Alleen een stelling is te weinig.

Elsendoorn2134

Het gaat erom dat er in 1 stelling meerdere kilo's liggen (D). Als dat niet gaat moet ik het maar in de lijst erbij gaan vermelden denk ik.

kan je misschien manueel een voorbeeld maken en plaatsen van wat
je wilt dat automatisch gaat ?

mvg
Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan