• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen linken aan elkaar kan dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zipperman15

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2015
Mijn vraag is eigenlijk of het mogelijk is om bepaalde cellen aan elkaar te linken

dus als ik met mijn muis op cel J10 ga staan dan krijgt die een zwarte rand omdat ik die cel geselecteerd heb. Maar dan wil ik dat cel C10 ook omcirkelt wordt zodat ik snel en duidelijk de gegevens van de cellen kan vergelijken. dus dat er ook een zwarte rand of iets anders om C10 komt en dan hetzelfde voor J11 en C11 etc

alvast bedankt

een aanzetje in bijgaand bestandje middels VBA

Bijlagen

In je vraag stelde je dat je een cel in de J-kolom selecteert en dat dan in de C-kolom eenzelfde cel moet oplichten, maar in het bestand van Niels is het net andersom. Wat wil je? En verder zou ik dit doen zonder gebruik van een hulpcel, wat makkelijk kan. Laat even weten aub.

Bij deze aanpassing in je bestand, met nu wel de juiste kolom.
Ben even zo vrij geweest je overige macro's aan te passen.

Ps de code moest je achter het tabblad plakken

Bekijk bijlage test (7).xlsm

Niels

Bij deze aanpassing in je bestand, met nu wel de juiste kolom.
Ben even zo vrij geweest je overige macro's aan te passen.

Ps de code moest je achter het tabblad plakken

Bekijk bijlage 244253

Niels

O sorry ik ben nog niet zo ver met VBA. Dit is inderdaad wat ik zocht nu ga ik kijken of ik dit dan voor elke dag kan instellen

bedankt

Code:
Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range)

ThisWorkbook.ActiveSheet.Cells.ClearFormats

Selection.Offset(Row, -7).Interior.ColorIndex = 20

End Sub

In je vraag stelde je dat je een cel in de J-kolom selecteert en dat dan in de C-kolom eenzelfde cel moet oplichten, maar in het bestand van Niels is het net andersom. Wat wil je? En verder zou ik dit doen zonder gebruik van een hulpcel, wat makkelijk kan. Laat even weten aub.

Hey ik heb het denk ik inderdaad verkeerd uitgelegd. Ik wil de rechter kolommen met de cijfers aanklikken en dan die dan dezelfde dag in het linker gedeelte omcirkelt.

@Arie,

Dan gooi je ook alle voorwaardelijke opmaak eruit.

Niels

Inderdaad

die van niels is eigenlijk precies wat ik voor ogen had alleen werkt het nu perfect voor maandag maar ik wil het voor alle 5 de dagen.
Toch maar is een cursus VBA gaan doen:D

Aha, ik had het voorbeeldbestand nog niet gezien. Ik reageerde op de vraag in post 1, daarin werd geen melding gemaakt van voorwaardelijke opmaak. Excuses

macro
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Application.ScreenUpdating = False
If Not Intersect(Target, Range("J:N")) Is Nothing Then Range("A1").Value = Target.Row & "|" & Target.Offset(, -7).Column
End Sub

vw-opmaak

Code:
=RIJ()&"|"&KOLOM()=$A$1

van toepassing op

Code:
=$C$10:$G$48

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan