• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen markeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JBallast

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2016
Is er een mogelijkheid om cellen te markeren met een kleur die zijn opgenomen in een SOM formule?

Ik heb een tabel van 10 kolommen (jaren) en van iedere rij is bepaald (handmatig) wat er met =SOM opgeteld wordt. Deze opgetelde cellen zou ik graag met een kleur zichtbaar hebben.

Jan Ballast

Als het echt een heel simpele SUM formule is, dan zou dit stukje code voor je kunnen werken....
Code:
Sub KleurFormuleBereik()

If ActiveCell.HasFormula = False Then Exit Sub
    Bereik = Replace(Replace(Split(ActiveCell.Formula, "(")(1), ")", ""), ";", ", ")
    Range(Bereik).Interior.Color = vbYellow

End Sub
Indien je met geneste formules werkt, loopt dit mis.
Selecteer je cel met de formule en laat de code lopen. Alle cellen die in de formule zitten, zullen worden gekleurd.

Hier eentje zonder Vba maar met gedefinieerde namen.
Tot stand gebracht door @rebmog en mijzelf.

Bijlagen

Altijd leuk met nieuwe vragenstellers (markeren als opgelost zonder enige reactie).
Of ze durven niet meer te reageren of weten niet hoe het werkt.

...of ze hebben een oplossing op een ander forum gekregen. Maar inderdaad jammer zo'n ontbrekende reactie....

OK Jan, zand d'r over.... ;-)

Maar had je iets aan de oplossingen? Was het passend mbt je vraag? Kon je er iets mee?

Inderdaad was dit uiteindelijk de oplossing. In eerste instantie gebruikte ik een geneste formule, maar heb ik opgelost.

Dank!

Jan Ballast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan