• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen met argumenten optellen als aan voorwaarden wordt voldaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hampert

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Hallo forummers,

Ik probeer in een lijst het aantal argumenten op te tellen als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.
Nu lukt het grootste gedeelte mij wel. Alleen het laatste stuk wil mij niet lukken.

In het voorbeeld bestand wil ik graag dat;
in cel T het aantal argumenten komt te staan als;
de cellen D1 t/m s1 "zo" bevat en de datum in D2 t/m s2 voor de datum van de dag dat ik het document open of bewerk. Dus de argumenten die ingevuld staan na de datum van "vandaag" mogen niet mee geteld worden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik heb namelijk wat problemen met verwoorden van mijn gedachten.

Grt Hampert

Bijlagen

Scheidt eerst de samengevoegde cellen op rij 2 en 3. Daarna werkt de volgende formule:
Code:
=SOMPRODUCT((C1:S1="zo")*(C2:S2<VANDAAG())*(C4:S5<>""))
Je kunt die tekst zo, di etc beter omzetten naar =C2 etc met celeigenschappen getal aangepast ddd. Dan weet je zeker dat ze altijd kloppen. Alleen moet deze formule dan aangepast worden.

Bedankt Rob heb je formule aangepast in mijn oorspronkelijk bestand en werkt perfect.

Top.

Grt Harm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan