• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen met data verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeLMeN

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Berichten
24
Hallo heren,

Ik heb er een ingewikkelde vraag aan jullie.

[zie bijlage]

De twee datacellen met rode opvulling komen niet voor in kolom D, is er een formule of macro die automatisch cellen opvult als het niet voorkomt in andere kolom om verschil te laten zien ?
 

Bijlagen

  • straanm.xls
    15 KB · Weergaven: 29
Via de voorwaardelijke opmaak kan het.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • straanm.xls
    29,5 KB · Weergaven: 27
Kan het via voorwaardelijke opmaak dat het automaatisch aan die 2 kolommen toepast ?

en hoe doe jij dat ?

Jazeker. Dat heb ik ook in het bestand gedaan.
Dat doe je door beide kolommen te selecteren en vervolgens de formule neer te zetten.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
voorwaardelijke opmaak

roncancio, heeft in kolom A onder de vooraardelijke opmaak de volgende formule neergezet.

=SUMPRODUCT(($D$2:$D$15=$A1)*($E$2:$E$15=$B1))=0

als de formule aan deze voorwaarde voldoet is de opdracht om de cel rood te maken.

dit is gedaan onder: opmaak => voorwaardelijke opmaak.

engels: format => conditional format.

met vriendelijke groeten,

Oeldere
 
Het Lukt bij mij steeds niet nadat ik dat formule aangepast heb op de originaal die bestaat uit zelfde kolommen maar 34090 cellen in een rij alleen ik heb er van deze formule gewijzigd op =SUMPRODUCT(($D$2:$D$34090=$A1)*($E$2:$E$34090=$B1))=0

Ik heb er eerste 2 kolommen geselecteerd en dan gewoon in cel A1 die formule gezet maar dan nog zie ik geen cellen die rood worden als ze er niet tussen staan in andere kolom kan er iemand mij helpen waarom het niet lukt...

Helaas kan ik die bestaand niet uploaden vanwege de grote 2,651 kb.
 
De vraag is bijna opgelost ik snap wel hoe dat gaat maar die opvulling die komt er alleen maar tot 15 rij terwijl ik dat gewijzigd heb in die formule =SUMPRODUCT(($D$2:$D$34090=$A1)*($E$2:$E$34090=$B1))=0 en toegepast op alle cellen

hoe kan ik dat verhelpen ?
 
Laatst bewerkt:
De vraag is bijna opgelost ik snap wel hoe dat gaat maar die opvulling die komt er alleen maar tot 15 rij terwijl ik dat gewijzigd heb in die formule =SUMPRODUCT(($D$2:$D$34090=$A1)*($E$2:$E$34090=$B1))=0 en toegepast op alle cellen

hoe kan ik dat verhelpen ?

Hebben die andere cellen in het bereik ook de voorwaardelijke opmaak?
Dus selecteer het bereik (D2 t/m E34090) en zet de formule in de voorwaardelijke opmaak.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ja ik heb het toegepast en nog steeds lukt het niet...

zal ik misschien ergens uploaden ? of hebben jullie nog een andere oplossing voor me ?
 
Ja ik heb het toegepast en nog steeds lukt het niet...

zal ik misschien ergens uploaden ? of hebben jullie nog een andere oplossing voor me ?
Ik neem aan dat er geen gevoelige informatie in staat.
Als het niet te groot ( < 100 kb) is dan kan je het hier uploaden.
Lukt dat niet dan kan je het eventueel naar mijn privé mailadres sturen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan