• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen met een formulie doortellen met $

Status
Niet open voor verdere reacties.

MO niek

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik zit er al zeker een dag mee te klooien.
Ik heb deze formule in Excel in een cel staan : =B7/(B7+F3) nu wil ik dat hij als volgt doorteld: =C7/(C7+F4) daarna D8/(D8+F5) enz..
Maar ik krijg dit maar niet voor elkaar! Heb al verschillende dingen geprobeerd met het dollarteken, maar hiermee kan ik alleen het deel F3 uit de formule vastzetten ( maakt niet uit of ik $F3 of $F$3 intoets). Het lijkt een logische reeks en het moet toch mogelijk zijn om deze reeks te kunnen laten doortellen? Kan iemand mij helpen?

Groetjes Moniek

Hm echt logisch vind ik de reeks niet, aangezien je bij de eerste twee invoeren de eerste 2 waardes gelijk zijn, en bij de derde worden deze ook hoger. Of zie ik het verkeerd?

Groetjes Bram!

Klopt! fout van mij maar het gaat om deze reeks:

B7/(B7+F3) dan C7/(C7+F4) daarna D7/(D7+F5)

Dus bij de eerste twee letter doortellen en getal hetzelfde en bij de derde letter laten staan en getal doortellen.

je bedoeld zoiets als in bijgevoegd document en dan de cellen A3 t/m A6 in H3 t/m H6 staat de formule, die jij hebt aangegeven, met de hand ingevuld ter controle

Bijlagen

JA!
Ok ik trok het horizontaal door, dus ik hoef alleen maar te zorgen dat ik het verticaal door kan trekken, haha
De oplossing is soms zo simpel! Bedankt!

O, nee:confused:
Ik zie dat u het handmatig heeft ingevuld. Maar is het mogelijk om het automatisch door te laten lopen dan?

de formule die in A3 staat kan je naar beneden doortrekken dan pakt hij elke keer een andere Cel.
Doe er anders een bestand bij met een voorbeeld, als dit niet is wat je wil

Bedankt voor uw bijlagen, maar ik moet het in mijn bestand hebben uiteraard, daarom heb ik het even toegevoegd. Het gaat om de onderste tabel. De bovenste rijen heb ik handmatig ingevuld en de onderste rijen moeten dan nog automatisch doorgevoerd worden. Kunnen jullie dit ook?
Bedankt alvast.

Bijlagen

zie bijgevoegd bestand.
Je zal een verschil zijn in C32 dit komt doordat je *4 naar *5,*6 gaat
Voor de rest zou hij moeten kloppen.
Als er rechts nog een kolom met getallen bij komt kan je de formule naar uit W27 doortrekken naar rechts en daarna naar beneden. Hij is zo gemaakt W3 dan automatisch X3 wordt en B24 wordt dan B25

Bijlagen

Heel erg bedankt!:thumb:
Het ziet er ingewikkeld uit, ik was er nooit zelf uitgekomen:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan