• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen met formules optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chilluc

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2013
ik wil een kolom met cijfers optellen (kolom E) alleen ik kan niet automatisch optellen daar de cellen in die kolom het resultaat zijn van een formule.
hoe kan ik dit "omzeilen"? zie de afbeelding
Schermafbeelding 2023-07-22 192046.png

Hallo,

Met een foto kunnen we niet veel.

Daarnaast is dat geen Excel.

Ik begrijp ook niet precies wat je bedoelt, ik heb hem nagemaakt (niet veel op tv dus).
Je kunt kolom E toch normaal optellen met de som functie, ook met Libre office Calc.

Groetjes
Johan

Bijlagen

je moet de celopmaak aanpassen naar Duration of tijdsduur of in format :mm in plaats van u:mm

bij tijdsnotatie geld 24 uur = 1 12 uur = 0,5

36 uur wordt 1,5 maar er wordt alleen naar de decimalen gekeken dus 0,5 en wordt 12 getoonnd bij de standaard opmaak.
als je de opmaak wijzigt naar :mm dan worden de cijfers voor de komma ook meegenomen en toont het resultaat 36:00

Ik begrijp ook niet precies wat je bedoelt, ik heb hem nagemaakt (niet veel op tv dus).
Je kunt kolom E toch normaal optellen met de som functie, ook met Libre office Calc.

Groetjes
Johan

de formule die jij gebruikt =D2-TIJD(9;0;0) is DE OPLOSSING van het probleem alleen als ik deze formule sleep van 2 tot 32 en bv cel 4,5 open blijven (omdat dit weekend dagen zijn) werkt de =SOM formule niet meer.

het idee is dus een uniform sheet te maken dat ik voor elke maand kan gebruiken.
elke week vul ik de gewerkte uren in en als de maand om is krijg ik precies te zien hoeveel uren ik gewerkt heb.

Laatst bewerkt:
Verander de formule is in de onderstaande.
Code:
=ALS(D2=""; "";ALS(D2>TIJD(9;0;0);D2-TIJD(9;0;0);0))

Gebruik je office of Libreoffice?

Laatst bewerkt:
Verander de formule is in de onderstaande.
Code:
=ALS(D2=""; "";ALS(D2>TIJD(9;0;0);D2-TIJD(9;0;0);0))

Gebruik je office of Libreoffice?

ik gebruik libreoffice.

de formule werkt. zoals ik het in gedachte had.
ik had dit nooit zelf kunnen uitdokteren.

bedankt!!

Graag gedaan.

Groetjes
Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan