• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen met kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

elHakkie

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2011
Hoi allemaal,
ik heb eventjes gezocht maar kan niet zo snel vinden of deze vraag al gesteld is.
Is het mogelijk om cellen bij elkaar op te tellen die een achtergrondkleur hebben maar een verschillende inhoud.
Ik bedoel je hebt een lijst met namen onder elkaar staan en die kunnen de achtergrond kleuren hebben van Rood, Groen, Blauw of geen kleur.
Is het dan mogelijk om alle gekleurde cellen op te tellen zodat je het aantal die geen kleur hebben als uitkomst krijgt.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Dat kan indien de cellen niet gekleurd worden via Voorwaardelijke Opmaak, anders moet je die voorwaarde mee opnemen in je formule.

Cobe, dank je wel
Ik kleur de cellen gewoon via de optie die je krijgt via het gebruik van de rechtermuisknop
Ik zal proberen het bestandje bij te voegen

Cobbe,
Ik ben bijna gelukkig met het bestandje.
Alleen telt het niet automatisch op als ik een cel rood (of een andere kleur) maak

Zo beter? De telling gebeurt bij het verlaten van de gekleurde cel.

Cobbe

Nogmaals YES YES YES
Nu is het helemaal naar wens
Nogmaals THANK YOU

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan