• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen met waarde kopiëren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dokman

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2023
hallo,

ben al en weekje aan het prutsen, maar moet toch hulp in vragen.
Ik heb en controle bestand gemaakt. Waar mensen aan moeten geven of iets goed of fout is.

Na het invullen wordt er door middel van en button en pdf-bestand gemaakt.

Er zit 1 kolom bij Afkeur/Goedkeur, daar kan men kiezen uit 2 opties Afkeur of Goedkeur.
Is de optie Goedkeur dan is er niets aan de hand.
Maar kiezen ze voor Afkeur dan zou ik graag willen dat dat die regels naar en apart tabblad
worden gestuurd. (Tabblad naam is al aangemaakt). En dat er in het tabblad ook en datum
er voor of er achter komt te staan.

De persoon moet eerst alles invullen voor dat hij en PDF maakt. dus zou mooi zijn als
dat gelijk kan gegevens met Nee verzenden naar ander tabblad en een PDF maken.

Bestand heb ik toegevoegd als voorbeeld.

Alvast bedankt.

Bijlagen

hoi Emields,

Dit is wat ik zocht. Alleen rij D en E vult hij niets in als ik daar en optie kies. Die laat die leeg.
en als ik wat info type bij E (Extra Info) neemt hij dat ook niet over. naar het andere tabblad.

rij D en E bestaan niet

Daar stond niets van in uw 1° vraag. Wanneer moet de rij overgeschreven worden als er in kolom D iets staat.

De helpers weten veel maar kunnen niet in uw hoofd kijken.

Nee, snap ik en gelukkig, maar ben nogal en chaoot in mijn hoofd.

Als in rij 10 kolom E afkeur wordt geselecteerd dan moet die hele rij 10 gekopieerd moeten worden naar het tabblad "Niet Goed" En dan en datum erachter plaatsen.

Voorbeeld:
Alles is ingevuld. En Rij 10,17,26,30 & 34 Kolom E. staat afkeur. Dan moeten die rijen gekopieerd worden naar het tabblad "Niet Goed" men slaat het bestand op en sluit het af.

En week later moet iemand het weer invullen. Dan opent iemand het bestand.
En vult het in. Maar dan staat er bij Rij 11,30 en 39 Afkeur. Deze moet hij dan gekopieerd worden naar het tabblad "niet goed"en dan onder de vorige plaatsen die er van de vorige keer stonden.

Hoop u zo iets meer info te kunnen geven naar waar ik op zoek ben.

In kolom F staat en drop down die moet niet als kolom G mee gekopieerd worden naar het andere tabblad. En het maakt niet uit wat er staat. Als er niets staat is het ook goed.

Het is kolom E die aan geeft met Afkeur of Goedkeur of het gekopieerd moet worden naar het andere tabblad. en staat er in Afkeur dan moet de helle rij gekopieerd worden naar het andere tabblad.

Goede Morgen,

ben nog even aan het zoeken geweest.
Want als ik bij jouw voorbeeld kolom F en G waarde invul.
En bij kolom E Afkeur selecteer dan schrijft hij het niet weg naar het tabblad Niet Goed.

Maar die zouden er ook heen moeten.

Bijlagen

hoi

Ja, heb goed gelezen. Of ik had het verkeerd omschreven.

Het werkt goed. Alleen als ik alle velden van tabblad FMS630 leeg maak.
Dan het bestand opsla en weer opent. En dan weer en paar op Afkeur zet en sommige die ik de vorige keer heb gedaan. Zet hij het er niet onder. En de enne keer neemt hij het wel mee en de andere keer niet.

De bedoeling is dus dat ik straks en hele lange lijst heb. Met daar in alle keren dat iets Afkeur was en dan kan filteren op serie nummer welke het vaakst afkeur was. Zodat dat gereedschap aan vervanging toe is.

Maar zal wel en onmogelijke optie zijn die ik wil. Dan moeten we elke keer alles, maar knippen en plakken in plaats van automatisch.

Maar bedankt voor je hulp. En ga de bestanden zeker bewaren weet nooit of ik het ergens voor kan gebruiken.

jeverkerk.

Dank je werkt goed. Pas nog wat dingen aan voor mijn zelf.

Mag ik iedereen bedankt, .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan