• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen naar een .txt bestand opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo allemaal,

Ik vraag over het opslaan van bepaalde cellen naar een .txt bestand
De cellen met dezelfde beginnaam moet worden opgeslagen in een textbestand.
Het textbestand moet de naam krijgen van de beginnaam.
In mijn userform staat een listbox die verwijst naar de beginnaam

Als ik nu bv. In de listbox op groen klik en dan op print zou het zo moeten zijn dat er een textbestand met de naam “groen.txt” wordt gemaakt en hier alleen de cellen (G1 tot H9( afdruk)) met de beginnaam “groen” en de textbestanden moeten bv in de map C: \test worden opgeslagen.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd, mijn kennis is wat dit betreft nihil:o

Zie ook bijlageBekijk bijlage printtest.xls

Als je in het bestand op de knop klikt, verschijnt, zoals reeds het geval was, de userform.
Op deze userform is de knop Print nu uitgeschakeld.
Deze knop wordt automatisch ingeschakeld als men een keuze maakt uit de lijst van kleuren.
Zodra men op Print klikt, gebeurt het volgende:
  • Er wordt een bestand aangemaakt met de naam van de gekozen kleur. Mocht het bestand al bestaan in C:\Test dan wordt dat bestand overschreven!
  • De code controleert in de G-kolom welke cellen dezelfde kleur hebben als de gekozen kleur. Deze cellen met de cellen van de naastgelegen kolom worden in het tekstbestand geplaatst.
  • Het tekstbestand wordt opgeslagen en afgesloten.
Dit alles in een fractie van een seconde, dus je merkt niet eens dat de computer bezig is.

In de code gebruikte je Userform1.Hide maar daarmee blijven de keuzes nog wel actief.
Het is dan aan te bevelen om de userform te unloaden, zoals ik in het bestand heb gedaan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio,:love:

Het is weer geweldig en toch een vrij "korte" code.

MIJN DANK IS ERG GROOT

Heb nog een vraag cq probleem,

In het voorbeeld "printtest" werkt alles perfect.
Maar ik heb de code nu in mijn file ingebouwd en hij maakt netjes het bestand wat ik aangeef, het bestand blijft hellaas leeg.
Als oorzaak hiervoor is denk de cel waar de gegevens in staan, dit is een cel met "samengevoede tekst"

Aandrijving-aslijn;Aandrijving - Aandrijving hartlijnen;Center;18;31;1;
Code:
=ALS(ISLEEG(A1);"";TEKST.SAMENVOEGEN(A1;B1;C1;D1;E1;F1;G1;H1;I1;J1;K1;L1;M1;N1;O1;P1))

Had hier geen rekening mee gehouden , mijn excuus hiervoor:o

Is het mogelijk dat de code naar cel C1 en dan Q1 naar het textbestand kopieerd

De bestanden blijven leeg omdat de kleur niet wordt gevonden.
De vraagstelling is mij niet helemaal duidelijk.
Wat is de inhoud van cellen C1 en Q1?

Heb je een passend voorbeeld zonder gevoelige informatie?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Wat voor benaming had je in gedachten voor de tekstbestanden?
Je kunt wel opslaan met ; maar het lijkt mij niet ideaal.
Mijn idee is om de gegevens van de koppen van kolommen A t/m O onder elkaar op te slaan met de bijbehorende gegevens.
Bijv.:

Code:
laagnaam 	Aandr.-aslijn
cat	        Aandrijving
beschrijving	Aandrijving
etc

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Tekstbestand moet de naam krijgen van Kolom C deze staan ook in kolom V maar dan gefilterd.
Aan kolom V hangt ook een "naam" voor de RowSource.
En in het tekstbestand moet dan de Q cellen komen.

Ik hoop dat het zo iets verduidelijkt, ik zou het anders niet kunnen uitleggen, maar dat komt omdat ik niet goed in mijn vel zit.

Ik heb de code aangepast zodat er gekeken wordt naar de C-kolom en als de waarde van de C-kolom overeenkomt met Listbox12, dan wordt de cel in de Q-kolom op dezelfde regel in het txt-bestand geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio,

Je bent weer geweldig dit is percies wat ik bedoelde:thumb:

Vanaf deze kant een heel pretig weekend.:d

Bedankt en jij ook een prettig weekend toegewenst.
Graag nog even de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan