• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen onbeveiligd per datum?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaSaxon

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2006
Berichten
357
Goedendag hulpvaardigen.

Op mijn werk halen wij iedere vrijdag loempias voor een groepje loempiaenthousiasten.
Wij halen deze loempias om de beurt (Deze worden niet bezorgd in het prachtige Meppel).
Om bij te houden wie er aan de beurt is om Loempias te halen en te betalen, heb ik bijgevoegd excelschema gemaakt.
Nu wil ik graag dat het sheet zodanig beveiligd wordt dat iedereen met kennis van het wachtwoord uitsluitend de cellen van vandaag kan bewerken, om aan te kunnen geven dat ze vandaag een loempia wensen.
De rest van het sheet moet beveiligd blijven, zodat ik alleen historisch wijzigingen kan aanbrengen.

Is dit mogelijk?

Bij voorbaat dank

Niek
 

Bijlagen

  • Loempia.xlsx
    19,9 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Goedendag hulpvaardigen.

Op mijn werk halen wij iedere vrijdag loempias voor een groepje loempiaenthousiasten.
Wij halen deze loempias om de beurt (Deze worden niet bezorgd in het prachtige Meppel).
Om bij te houden wie er aan de beurt is om Loempias te halen en te betalen, heb ik bijgevoegd excelschema gemaakt.
Nu wil ik graag dat het sheet zodanig beveiligd wordt dat iedereen met kennis van het wachtwoord uitsluitend de cellen van vandaag kan bewerken, om aan te kunnen geven dat ze vandaag een loempia wensen.
De rest van het sheet moet beveiligd blijven, zodat ik alleen historisch wijzigingen kan aanbrengen.

Is dit mogelijk?

Bij voorbaat dank

Niek

Het lijkt mij ondoenlijk om te beveiligen als meerdere mensen het wachtwoord weet.
Mijn idee is om een wachtwoord in te stellen en dat per dag de blokkering van een andere kolom verwijderd wordt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Kolom vs Rij

Het lijkt mij ondoenlijk om te beveiligen als meerdere mensen het wachtwoord weet.
Mijn idee is om een wachtwoord in te stellen en dat per dag de blokkering van een andere kolom verwijderd wordt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Dat is precies wat ik zoek, maar dan per rij en niet per kolom. Maar hoe doe ik dat?
 
Zet onderstaande code bij ThisWorkbook.
ThisWorkbook vind je bij Extra - Macro - Visual Basic Editor.
Vervolgens Beeld - Projectverkenner.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
With Worksheets(1).Range("A1:A1000")
    Set d = .Find(Date, LookIn:=xlFormulas, lookat:=xlPart)
    If Not d Is Nothing Then
        ActiveSheet.Unprotect
        Range("A" & d.Row - 1 & ":K" & d.Row - 1).Locked = True
        Range("A" & d.Row & ":K" & d.Row).Locked = False
        ActiveSheet.Protect
    End If
End With
End Sub

De code wordt dan geactiveerd bij het openen van het bestand.
Er wordt gezocht naar de datum van vandaag.
Als die datum gevonden wordt, dan wordt de blokkering van die rij verwijderd en de blokkering van de vorige rij aangebracht.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan