• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen onbruikbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjakie666

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar een optie in excel dat cellen die buiten mijn standaard werkveld liggen onbruikbaar maakt.
Dan bedoel ik dat je deze niet kan selecteren en je met je cursor tegen een soort 'pagina einde' aanloopt.
Ik heb dit eerder gezien in een werkblad. En ik zag dat deze cellen die buiten het werkblad vielen ook geen grijze lijntjes hadden om de cellen.

Heeft iemand tips?

Opties:
1. Breedte/hoogte van cellen buiten je werkblad op 0 zetten
2. Rijen/kolommen verbergen

Eventueel nog met bladbeveiliging werken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
desnoods kan je dan nog via VBA werken op het bereik waarbinnen gewerkt wordt te beperken
Code:
ActiveSheet.ScrollArea = "A1:D60"

Opties:
1. Breedte/hoogte van cellen buiten je werkblad op 0 zetten
2. Rijen/kolommen verbergen

Eventueel nog met bladbeveiliging werken.

Het bestand in je bijlage is precies wat ik zoek. Dat kan ik dus instellen via bladbeveiliging? Even uitzoeken hoe dat werkt.

In mijn voorbeeldje zijn de breedte van de kolommen/hoogte van de rijen die buiten het gewenste bereik vallen op 0 gezet.

Met bladbeveiliging kun je aanvullend zorgen dat bepaalde cellen wel of niet te selecteren zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan