• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen opmaken met alleen R of C

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beached

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2010
Beste helpers,

Ik zou graag in men document alleen de cellen willen opmaken die de letter R of C bevatten, maar niet de cellen waar de R in voorkomt, zoals vrijdag bvb.
En dan zou ik ook de opmaak hetzelfde willen maken voor de R de C en R/C.
Vermoedelijk moet dit met voorwaardelijke opmaak, maar ik kom er niet uit :-)
Bekijk bijlage Werkrooster.xlsx

Zoiets?

Cobbe

Laatst bewerkt:
Ja dat is hetgene ik bedoel, maar alle voorwaardelijke opmaakregels moeten dezelfde opmaak hebben.
dezelfde tint groen bvb.

Laatst bewerkt:
Dat is toch geen probleem. Via Voorwaardelijke opmaak kun via regels beheren de opmaak aanpassen.

Cobbe

Nee, moeilijk is dat niet.
Maar ik zou graag zien dat all cellen met "C" "R" en "R/C" exact dezelfde opmaak hebben.
Ik bedoel dat ik dus niet moet gaan zoeken welk kleurtje het ongeveer was.
Dat je gewoon maar een soort "opmaakprofiel" te kiezen hebt.
Ik heb al een "celstijl" gemaakt, maar die kan ik niet gebruiken hiervoor.
In open office kan je opmaakprofielen maken, maar in Excel heb ik zoiets niet kunnen vinden.

Het zelf proberen achterhalen van een oplossing is een significant onderdeel van het leerproces.:)

Ik heb de nodige aanpassingen gedaan in het bestand onder #2.

Cobbe

Mhh bedankt voor uw tips over het leerproces.
Maar hoe ik mooi dezelfde kleurtjes krijg had ik zelf ook al gevonden.
Het is dus niet dat ik zomaar wat vragen spui en op uw antwoord zit te wachten :D
Maar zoals ik al ondervonden heb is het blijkbaar niet mogelijk om met opmaakprofielen te werken in Excel. Misschien toch een pluspuntje voor open-office waar dit wel mogelijk is?
Bedankt voor de snelle reactie btw.

Code:
=OF(A7="C";A7="R";A7="R/C")
En wat als je dit in de VO zet???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan