• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen optellen indien voldaan wordt aan twee voorwaardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChrisXDHL

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Hallo,

Ik loop vast in onderstaande tabel.
Ik wil graag op verkoper niveau kunnen zien welk product ze verkocht hebben en de verkoopwaarde (bedrag) dan optellen voor dat betreffende product. Dit werkt helaas niet zoals het zou moeten.

Kan iemand eens kijken naar de formule in bijvoorbeeld kolom J6 - K6 - L6 etc?
Hetzelfde wil ik dan voor de overige verkopers (J7 - K7 - K8 - etc).

Alvast bedankt!!!

Chris

Bijlagen

ChrisXDHL, formule voor cel J6 (verder doortrekken naar rechts en naar onder)
Code:
=SOMPRODUCT(($B$2:$B$5=$H6)*($C$2:$C$5=J$5)*($E$2:$E$5))

formule voor cel i6 (verder doortrekken naar onder)
Code:
=SOM(J6:R6)

Groet, Leo

EDIT: Maar dat idee had Verhoog ook al... ;)

Laatst bewerkt:
Helemaal top maar de optelling in I6 kan ook bestaan uit producten die handmatig worden ingevoerd. Alleen van de producten zoals ze voorgedefinieerd zijn wil ik weten hoeveel ervan verkocht is. Klopt mijn formule dan niet zoals deze er nu instaat?

=SOM.ALS(B2:B80;H6;E2:E80)

Chris

Ik weet niet precies wat je bedoelt met handmatig en voorgedefinieerd, maar de formule die je nu gebruikt telt in ieder geval alle verkopen op in kolom E van de verkoper uit kolom H. Is dat wat je wilt?

ja, dat is mijn bedoeling.
In de cellen erachter zie ik vervolgens de verkopen van de producten die ik wil meten.

Bedankt voor jullie reacties en oplossingen.....ik was veel moeilijker aan het denken dan noodzakelijk was.

Chris

Ik zoek inderdaad eerst in de andere topics maar kon het zo 1,2,3 niet terugvinden.

Heb al zeer veel gehad aan dit forum! Ga zo door :-)!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan