Cellen optellen m.b.t 2 Criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickvH

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Goedemorgen,

ik ben verder in het project waar ik eerder een topic voor heb geopend en ik stuit weer op een ander probleem.
Ik heb al ontzettend veel geprobeert met excel formules, maar misschien heb ik wel een vba code nodig om dit voor elkaar te krijgen.
Ik heb al een tijde gezocht naar een antwoord op de volgende vraag maar ik krijg het maar niet gevonden:

Ik heb 3 kolommen waarin cijfers staan.
in Kolom A staan lengtes, in Kolom B staan gewichten & in Kolom C staan Diktes.
Van alle regels waarbij de lengte en de dikte gelijk zijn, moet het gewicht opgeteld worden.

Dus als regel 1 een lengte heeft van 500 en een dikte van 0,8 en een gewicht van 20
en als regel 2 een lengte heeft van 500 en een dikte van 0,8 en een gewicht van 10 dan zou hij die op moeten tellen en een waarde van 30 moeten geven in een cel.
Nu zijn er nog meer lengtes etc. dus als nu bv. regel 3 400 lang en 0,6 dik was dan zou het gewicht van deze weer bij zijn soortgenoten opgeteld moeten worden.

Ik denk dat het zo wel duidelijk is, maar ik heb voor de zekerheid een voorbeeld bestand bijgevoegd.

Ik heb het al geprobeert met de som.als functie en ik heb me redelijk uitgeleeft met de Microsoft Support site maar niets lijkt te helpen.

Dus ik dacht misshien kan hier iemand me verder helpen.

Alvast bedankt,
M.v.g. Rick.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hi Rick,

Al ik het goed begrijp wil je het zo hebben.(zie file)

Gr,
Alex,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb er even naar gekeken, alleen dit is niet wat ik moet hebben.

Ik wil in een bepaalde cel het totale gewicht weten van alle rijen waarbij de lengte en het gewicht gelijk is.

het gewicht van rij 2 t/m 6 zou opgeteld moeten worden
het gewicht van rij 10 & 11 zou opgeteld moeten worden.
De rest van de rijen zouden nergens bij opgeteld moeten worden omdat er geen van dezelfde "groep" bij zit.

Ik hoop dat het hierdoor wat duidelijker is.

Toch bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan