• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen optellen zonder dubbele cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruijfie

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een rapportage maken, hiervoor moet ik nog 1 formule die uitrekend hoeveel incidenten er die week zijn geweest. Probleem is dat er meerdere mensen aan het zelfde incident kunnen werken dus zal die ook meerdere keren in de lijst kunnen staan.

Het moet dus een formule zijn die checked of dat er dubbele in zitten en dan alles optelt. Heb wel een beetje een idee welke kant ik op moet zoeken maar mijn kennis van de wat geavanceerde formule functies is nog niet zo breed.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,
alvast bedankt.

Groetjes Tom

Bijlagen

Misschien bedoel je voor D5 volgende formule:
Code:
=SOM(ALS(INTERVAL(VERGELIJKEN(A9:A11;A9:A11;0);VERGELIJKEN(A9:A11;A9:A11;0))>0;1))
Matrix formule, bevestigen met CTRL+SHIFT+ENTER.

Code:
=SOMPRODUCT((A9:A15<>"")/AANTAL.ALS(A9:A15;A9:A15&""))

gr wim

En nog een andere formule-aanpak, in matrix-versie en nietmatrix-versie.

Bijlagen

Super

Heel erg bedankt allemaal! allerlei verschillende manieren, ik gaat kijken welke voor mij het beste werkt en hoe ze in elkaar zitten.

Super!

Groetjes Tom

Beste kruijfie ;)

ik gaat kijken welke voor mij het beste werkt en hoe ze in elkaar zitten.

Groetjes Tom

Ik zou voor Wiki zijn oplossing gaan, omdat je hier een groter bereik kan ingeven zonder dat er een foutmelding wordt weergegeven.
Bij de andere oplossingen moet je steeds de formule aanpassen als je een item meer wil ingeven in kolom A.

Groetjes Danny. :thumb:

Danny heeft hier zeker een punt, maar de andere formules zijn hiervoor eenvoudig aan te passen. In bijlage de vier formules samen.

Bijlagen

Volgens mij maakt het niet heel erg uit welke formule ik gebruik, omdat ik een lijst gebruike en de range die ik gebruik in de formules een naam heef. Wanneer de lijst groter word word ook de naamrange groter, deze groeit dus automatisch mee, ik hoef dus niet elke keer de formules aan te passen.

Maar heel erg bedankt voor alle formules, ik gaat ze is proberen te ontcijferen, zou toch ooit zelf dit soort formules willen kunnen maken.

Groetjes Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan