• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen samenvoegen en dat dan toevoegen aan Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

mischa_mis

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo,

Ik heb een excel bestand met straat en huisnr apart graag zou ik deze willen combineren en dan deze combinaties willen invoegen in Acces. (Het is een groot bestand dus ik zou het graag snel en simpel willen kunnen doen, als dat mogelijk is)

Alvast bedankt !

Groet,
Mischa

In een standaardmodule in Excel. De macro kan je dan aanroepen via een knop op je werkblad.

Mvg

Rudi

Is het ook mogelijk ipv het in excel samen te voegen dit in acces te doen? (Tabellen)

Ik denk dat je deze vraag beter op het Access-forum stelt. Ik vind mijn weg wel in Access maar om op deze specifieke vraag te antwoorden is mijn kennis te beperkt.

Mvg

Rudi

Ik denk dat je de kolommen beter niet kunt samenvoegen en dit direct moet invoegen in Access. Open een (nieuw) access bestand. Kies in het menu File voor de derde optie Get External Data en vervolgens Import. Zorg dat je naar Excelbestanden zoekt en selecteer het betreffende bestand. Doorloop de wizard zodat je gegevens nu in Access staan. Je wilt hem waarschijnlijk toevoegen als een nieuwe tabel.

Bouw vervolgens een Query. Kies hiervoor new in de design view. Links bovenin kan je de view wijzigen naar SQL. Zet daar een query neer zoals:

SELECT straat & " " & huisnummer AS Adres
FROM TABLE1

Hierbij is straat de kolomnaam waar je straat in staat,
hierbij is huisnummer de kolomnaam waar het huisnummer in staat
hierbij is Adres de naam van de kolom waarin Access de samengevoegde velden laat zien
hierbij is TABLE1 de naam van de tabel waar je de adresgegevens in had geimporteerd.

Ik denk dat je de kolommen beter niet kunt samenvoegen en dit direct moet invoegen in Access. Open een (nieuw) access bestand. Kies in het menu File voor de derde optie Get External Data en vervolgens Import. Zorg dat je naar Excelbestanden zoekt en selecteer het betreffende bestand. Doorloop de wizard zodat je gegevens nu in Access staan. Je wilt hem waarschijnlijk toevoegen als een nieuwe tabel.

Bouw vervolgens een Query. Kies hiervoor new in de design view. Links bovenin kan je de view wijzigen naar SQL. Zet daar een query neer zoals:

SELECT straat & " " & huisnummer AS Adres
FROM TABLE1

Hierbij is straat de kolomnaam waar je straat in staat,
hierbij is huisnummer de kolomnaam waar het huisnummer in staat
hierbij is Adres de naam van de kolom waarin Access de samengevoegde velden laat zien
hierbij is TABLE1 de naam van de tabel waar je de adresgegevens in had geimporteerd.

bedankt !
dit gaat mij allemaal een beetje te snel maar kan dit niet in het formulier. (Het is een zoekdatabase en dan komt op de plaats van straat: de straatnaam en huisnr en huisnr toev.)

Alvast bedankt !

Groet,
Mischa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan