• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen samenvoegen icm voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieke1985

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Hoi,

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende:
(zie bijlage)

Ik wil graag dat in kolom B de zwart gekleurde cellen van kolom C, D en E komen te staan. (De rode kleur komt er via voorwaardelijke opmaak.)
Is dit mogelijk? Ik krijg het helaas niet voor elkaar.

Bedankt.
Bekijk bijlage Test ABC.xlsx

Deze formule is op basis van de inhoud toch?
De A,B,C is namelijk een fictieve inhoud, vandaar dat ik een formule zoek op basis van de voorwaardelijke opmaak...

dat doet de formule toch.
in de Vo staat dat in de cel van kolom C geen B mag staan
in mijn formule is alles toegelaten uitgezonderd B

Hoi Plongske,

Sorry ik had verkeerd gekeken. Ik probeer deze formule toe te passen op een ander spreadsheet maar helaas werkt hij dan niet (ik zal het wel verkeerd doen)
Zou je willen kijken of deze formule ook werkt met data+tijd zoals in deze bijlage:Bekijk bijlage Kopie van Test ABC.xlsx

En nu is het de bedoeling dat beide zwarte cellen in kolom B komen?
Kan je even verder uitleg geven wat precies de bedoeling is? Nu zie ik enkele VO passeren die enkel betrekking hebben op 1 cel
terwijl in eerste bestandje hele kolommen worden gebruikt.

Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb het bestand even aangepast:Bekijk bijlage Test ABC.xlsx

De zwarte tekst, waar geen VO op van toepassing is, moet in kolom B komen te staan.

(ter info: de data in dit bestand zijn fictief dit kan van alles zijn, de formule die ik zoek moet dus echt op basis van de VO, indien dit mogelijk is.)

Bedankt voor de moeite!

Kan je even verduidelijken wat precies de bedoeling is van de VO?
Voor mij is het reeds duidelijk dat je de waarden wil zien die niet aan de VO voldoen. Maar ik wil proberen even of het niet mogelijk is om de VO anders te maken.
nu heb je per regel een nieuwe VO nodig omdat je per regel kijkt of een cel een bepaalde waarde bevat.

In de VO kan je ook formules gebruiken in plaats van celwaarden.

Hierbij het aangepaste bestandje op basis van het laatste vb bestandje.

Bijlagen

Hoi Plongske,

De spreadsheet waar ik de formule voor heb gebruikt ziet ongeveer uit zoals in de bijlage. Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
De VO is gebaseerd op een bepaalde tekst in kolom D. De informatie in kolommen F t/m G komen uit andere overzichten via vert.zoeken.

Hopelijk kun je hier iets mee. :-)

Nu snap ik er totaal nog minder van. In het vb bestandje staat er overal #NAAM? maar dat komt van de verticaal formules.
maar zover ik kan reproduceren zou de kolom uitkomst moeten gelijk zijn aan de kolom naam.
als je de VO bekijkt
In kolom mogelijkheid 1 komt enkel NAAM3 in aanmerking
In kolom mogelijkheid 2 komt enkel Naam1 in aanmerking en
In kolom mogelijkheid 3komt enkel Naam2 in aanmerking
En is het resultaat die (al dan niet toevallig) gelijk aan de kolom naam

Eerlijk gezegd snap ik nog altijd niet de bedoeling van de VO

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp, wil je de waarde in kolom C zoeken in 1 van 3 tabellen, waarbij de waarde in kolom D aangeeft in welke tabel je moet zoeken.

Ik kom dan op de volgende formule in E3 van het voorbeeldbestand in post #9 (wat overigens inderdaad een dramatisch voorbeeldbestand is, zonder de gedefinieerde namen en zonder waarden in kolom C) en gekopieerd naar beneden:
Code:
=KIEZEN(VERGELIJKEN(LINKS($D3;5);{"Naam1";"Naam2";"Naam3"});VERT.ZOEKEN($C3;Test;2;0);VERT.ZOEKEN($C3;Earl;2;0);VERT.ZOEKEN($C3;TestTest;2;0))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Plongske en Marcel,

Excuses voor het dramatische voorbeeld. Ik kan helaas niet het originele bestand delen omdat hier bedrijfsgevoelige informatie instaat.
Ik had gehoopt dat er een simpele oplossing zou zijn. Een formule die zegt; overal waar VO op is toegepast kun je negeren of zelfs wissen. maar helaas is dit dus niet zo simpel.
Ik ga de laatste formule uitproberen in het orignele bestand.

Heel erg bedankt voor de moeite.

groeten

Als je VO formules wilt uitlezen dan heb je VBA nodig. En dat is nog niet zo heel eenvoudig. Ik heb geen idee wat de uitkomst zou moeten zijn dus krijg je in het voorbeeldje het cel adres terug van de cellen die nu zwart zijn.

Code:
Function VenA(r)
For Each cl In r
    c00 = Mid(Replace(Replace(Replace(cl.FormatConditions(1).Formula1, "LINKS", "Left"), ";", ","), "$D3", "$D" & cl.Row), 2)
    c01 = Mid(Replace(Replace(Replace(cl.FormatConditions(2).Formula1, "LINKS", "Left"), ";", ","), "$D3", "$D" & cl.Row), 2)
    If Not Evaluate(c00) And Not Evaluate(c01) Then VenA = VenA & "-" & cl.Address
Next cl
If VenA <> "" Then VenA = Mid(VenA, 2)
End Function

Bijlagen

Allen,

Het spijt me ik krijg het niet voor elkaar in het originele schema. Ik had gehoopt dat er een simpel trucje zou zijn maar helaas niet dus.
Bedankt voor alle moeite! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan