• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen samenvoegen met een | er tussen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je wel eerst een module aangemaakt in de VBA editor?

Ah, oké

Power query is beschikbaar vanaf Excel 2016 of later en Microsoft 365.
Welke gebruik jij?

prive 2013.

goed om te weten dankjewel! als ik de kolom1 de naam wijzig naar FCL nummer dan krijg ik een error, waar kan ik dat aanpassen?

prive 2013.

goed om te weten dankjewel! als ik de kolom1 de naam wijzig naar FCL nummer dan krijg ik een error, waar kan ik dat aanpassen?

let
Bron = Excel.CurrentWorkbook(){[Name="Tabel1"]}[Content],
#"Added Custom" = Table.SelectColumns( Table.AddColumn(Bron, "Samengevoegd", each Text.Combine( List.Transform(Bron[FCL-nummer], Text.From) , "|")), "Samengevoegd" ),
#"Eerste rijen behouden" = Table.FirstN(#"Added Custom",1)
in
#"Eerste rijen behouden"

zo werkt het helaas niet te simpel gedacht

Plak die UDF achter een standaard module (rechtermuisknop, insert --> module). Dan werkt het...

Waarom het niet werkt bij jou is om dat je de variabele "rng" hebt aangepast naar "rgn" (in de functieregel)

dat is hem! dankjewel, geen idee waarom hij het bij mij dan niet deed. had wel een andere code van je gebruikt die je eerder had opgegeven...
Function jec(rng As Range) As String
jec = Replace(Join(Application.Transpose(rng), "|"), "||", "")
End Function
deze, maar dankjewel!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan