Cellen selecteren in kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoefplan26

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2009
Berichten
12
In kolom D zoek ik de laatst lege cel dan moet hij omhoog zoeken naar de eerst voorkomende lege cel, dan moet hij het gebied selecteren en in de laatst lege cel het gemiddelde berekenen van het geselecteerde gebied. Ik kom er helaas niet uit, maar er zal vast iemand zijn die dit kan.

Alvast bedankt voor de reacties.

Hans

Het script om de laatste cel te selecteren heb ik, alleen moet ik nu weer terug de kolom in om de vorige cel te zoeken, in dit gebied staan waardes waarvan ik het gemiddelde moet uitrekenen.

Het script:
Dim LastCell As Range
With ActiveSheet
Set LastCell = .Cells(.Rows.Count, "D").End(xlUp)
If IsEmpty(LastCell) Then
'do nothing
Else
Set LastCell = LastCell.Offset(1, 0)
End If
End With
LastCell.Select
 
Laatst bewerkt:
ik zie dat je al gebruik maakt van .Offset(), je kunt hiermee toch naar de juiste cellen gaan?

Met behulp van .Range([linksboven], [rechtsonder]).Select kun je dan toch het gebied selecteren?

Je bedoeling is mij niet helemaal duidelijk, misschien kun je even een klein voorbeeldje uploaden?
 
In kolom D zoek ik de laatst lege cel dan moet hij omhoog zoeken naar de eerst voorkomende lege cel, dan moet hij het gebied selecteren en in de laatst lege cel het gemiddelde berekenen van het geselecteerde gebied. Ik kom er helaas niet uit, maar er zal vast iemand zijn die dit kan.
Maak gebruik van Areas:

Code:
Sub tst()
  With Sheets(1).Columns(4).SpecialCells(xlCellTypeConstants)
    Sheets(1).Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(1) = WorksheetFunction.Average(.Areas(.Areas.Count))
  End With
End Sub
 
Bedankt voor de oplossing

Ik wil jullie bedanken voor de reacties op probleem.

Dat van SNB had ik nodig.

Met vriendelijke groet,

Hans Hermes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan