• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen selecteren op grond van de waarde in een andere cel in dezelfde rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thallo

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
Goedeochtend allemaal,

in bijgevoegde tabel is kolom D het jaartal van einde contract. Ik zou dus graag per jaar allereerst een totaal van uitstroom willen hebben; daarnaast zou ik een overzicht willen van mensen die in dat jaar moeten uitstromen. Die lijst zou ik willen splitsen naar contract Kolom B dan wel contract Kolom C.
ik zou graag op grond van de waarde in kolom D een lijst krijgen van de inhoud van de cellen in kolom a (gesplitst naar kolom B of C). Ook zou ik graag de som van de inhoud van de cellen in kolom B en C willen weten, uiteraard allemaal op grond van de waarde in kolom D.

Zie bijgevoegd bestand.

Ben nog niet zo'n kei in macro's! :o

Dank!

Bijlagen

Dit is echt een geval om aan te pakken met een draaitabel.

Cobbe

draaitabel

hier een voorbeeld met een draaitabel

Bijlagen

opgelost!

Aan alle meedenkers....dank!

Voor mijn doel is de oplossing met de hulptabel de meest handige! Niettemin is de draaitabel op een andere plek ook weer te gebruiken! Dus twee oplossingen in een....nu nog even op de formule studeren en dan ben ik weer wat wijzer geworden!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan