Cellen tabel acces vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rumbatje

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2019
Goedemorgen,

Ik heb een export van een tabel uit access toegevoegd.
In deze tabel wil ik in kolom A onder een resourcecode in elke veld, tot de volgende resourcecode dezelfde resource toevoegen met een query.
Dus, in het voorbeeld zou dan in kolom A bij cellen 2, 3, 4 en 5 "MEZ2321OA" komen te staan,
en verder naar kolom A rij 7, 8, 9 en 10 "MEZ2321OB" etc etc

Geen idee of dit mogelijk is (vast wel) maar ik weet niet hoe.

Graag wederom jullie hulp hierbij!

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Voeg een extra kolom toe, vul daar middels een formule (op basis van je bronveld) de ontbrekende gegevens in aan, importeer de tabel weer in Access en gebruik een Bijwerkquery om de tabel bij te werken.

Ik heb, mocht je daar niet uitkomen, een formule gemaakt in een nieuwe kolom om duidelijk te maken hoe je dat veld kunt vullen. De rest kom je wel uit denk ik.

Bijlagen

Met zoeken speciaal lege cellen kan het ook zonder extra kolom. Al heeft Excel er voldoende van:)

Selecteer kolom A of de de kolommen A en B. Druk op <Ctrl> + g en klik op blanks. Type =A2 in A3 en sluit af met <Ctrl> + <Enter>

Ik denk niet dat het TS veel uitmaakt hoe de kolom gevuld wordt :). Persoonlijk maak ik, als ik dit soort gegevens ga bijwerken, altijd gebruik van een hulpkolom, want je wilt terug kunnen naar de oude situatie als het verkeerd gaat. Met een hulpkolom heb je die zekerheid. Bedenk dat het een Access vraag is, geen Excel vraag :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan