• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald52

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Ik heb 10 cellen (A1,B1,C1 etc) die dagelijks aangeven hoeveel dagen oud een product is.

Nu wil ik dagelijks in een andere cel (B5:B400) bijhouden hoeveel van de 10 cellen heeft een waarde van >20. Dus de waarde van elke dag wil ik bewaren.

Met COUNTIF alleen werkt het niet... (als bv de uitkomst vandaag 7 is en over 2 dagen bereikt 1 van de 10 cellen ook >20 wordt de uitkomst van vandaag ook mee veranderd naar 8)

iemand een idee!

Kan je eens een voorbeeld posten met daarin je wensen?

Hallo Cobbe

Heb even snel een voorbeeldje gemaakt. P1 -P10 geeft aan hoeveel dagen oud de produkten zijn.

Vandaag zijn dat dus 3 cellen en morgen als ik K18 invul komt P4 erbij en worden het dus 4 cellen.

Maar ook cel L17 veranderd dan mee naar 4 (de voorwaarden in L17 blijven immers geldig)

Hoe kan het opgelost worden dat de waarde in cel L17 (dus 3) ook morgen op 3 blijft staan.

Bijlagen

Ik denk dat de gemakkelijkste oplossing is om de uitslag vast te zetten via een macro.
Je kan dat ook automatiseren dat die berekening vastgezet wordt bij afsluiten/opslaan van uw bestand.

Heb het aangepast zodat de berekening wordt vastgezet bij afsluiten vh bestand.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Cobbe

Wat zou het leven toch een stuk simpler zijn als we jouw kennis hadden! Met andere woorden je maakte een perfekte oplossing. Ze werken beide. 1000x dank hiervoor.

Ik laat het draadje nog even openstaan of ik het allemaal voor elkaar krijg zo als het moet. De worksheet is meer complexer dan ik geschets had en er zal vast nog een vraagje op komen.

(produkten zijn bakjes kompost geent met sporen van paddestoelen. Met excel ben ik het hele proces aan het analyseren. wanneer kompost geent, hoeveel dagen duurd het voor het Mycelium (sporen) door de kompost is heen gegroeid, wanneerhet mycelium doorgeroeid is worden de bakjes open gemaakt en hoelang duurd het dan wanneer de paddestoelen gaan groeien, hoeveel gewicht komt er uit een bakje per keer (bakje groeit plm 5x in 90 dagen), enzovoort)

Jammer dat ik geen VB kan en veel (omslachtige) excel formules en oplossingen moet gebruiken.

Nogmaals bedankt.

groeten Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan