• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen toevoegen aan bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

wisch123

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Hallo,

Ik heb een bereik aangeduid (A21:G25) binnen een grote spreadsheet. Van zodra iets ingevuld wordt in de laatste cel (G25), zou ik graag automatisch een rij cellen tussenvoegen waar het bereik uitgebreid wordt (dus A21:G26), en liefst op zo'n manier dat de opmaak en de formules mee worden overgenomen. Alles wat onder rij 25 stond moet gewoon mee naar beneden schuiven.

Heeft er iemand een slimme procedure voor dit vraagstukje ?

Alvast bedankt !

Wisch

Wisch123, Dit kan je oplossen met een dynamisch-naam-bereik.Kijk maar 'ns op deze internet uitleg voor een hele goede uitleg in een flash filmpje (wel in het engels!).

Groet, Leo

Hi Ginger,

Bedankt voor de link. Dit was heel duidelijk mbt de uitbreiding cq dynamisch maken van het bereik. Blijf ik nog met het vraagstuk zitten, hoe ik de cellen onder de dynamische range automatisch een rij naar beneden laat schuiven zodra er iets aan de dyn range wordt toegevoegd.

Weet u daar een oplossing voor ?

Groetjes.

Wisch123

Met deze kun je een regel bijvoegen op rij 25 met de formules uit rij 24.
Code:
Sub Bijvoegen_regel()
    Rows("25:25").Select
    Selection.Insert Shift:=xlDown
    Rows("24:24").Select
    Selection.Copy
    Rows("25:25").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlFormulas, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False
    Application.CutCopyMode = False
End Sub

Hopelijk kun je er iets mee,
Cobbe

Hey Cobbe,

Dat is inderdaad een goede procedure voor het invoegen en pasten avn een rij, maar nu zoek alleen nog een manier om dat automatisch te doen zodra er in cel G25 wat ingevuld wordt. Maw de missing link tussen het dynamisch bereik (van Ginger) en uw procedure voor het invoegen van de rij.

mvg

Wisch123

Zou dit de missing link kunnen zijn?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Intersect(Target, Cells(25, 7)) Is Nothing Then Exit Sub
    If [G25] <> "" Then
    x = 1
    Rows("25:25").Insert Shift:=xlDown
    Rows("24:24").Copy
    If x = 1 Then GoTo Eind
    Rows("25:25").PasteSpecial Paste:=xlFormulas, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False

End If
Eind:
    Application.CutCopyMode = False
End Sub

Cobbe

Laatst bewerkt:
Ga ik morgen in die spreadsheet zeker proberen.
Alvast bedankt Cobbe !

Wisch123

PS : en als het werkt, zal ik de vraag op 'opgelost' aanvinken.

Wisch123, Ik had in de snelheid je vraag niet goed gelezen...:o Ik dacht dus dat je alleen je bereiken in je formules wilde uitbreiden.
In het geval van herlezen kan ik je deze link aanbevelen. Het is mijn oplossing op een vraagstukje van een maand geleden. Die van de TS was iets gecompliceerder maar de oplossing is voor jou óók zeker bruikbaar (=variabel te gebruiken).

Groet, Leo

P.s. heb je bij toeval toch maar mooi weer iets bijgeleerd over dynamische bereiken...:D:D;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan