• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen uit Excel weergeven in VBA Form

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stokkie1979

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2015
Hallo forum leden,

Ik ben een Excel programma aan het maken voor een bar.

Ik heb het voor elkaar dat wanneer in een drankje aanklik in mijn VBA Form deze in een Excel blad wordt opgeteld met 1.
Maar in dit scherm wil ik een totaal overzicht hebben van de bestelde drankje als een soort van kassa bon, dit moet realtime weergeven worden op het Form.

Als je op de foto kijkt zie je rechts onder een vak genaamd kassa bon, hier moet de data uit de sheet "Rekening" realtime worden weergegeven.
Het liefst alleen de regels die gevuld zijn maar als het niet anders kan alle regels.

Iemand een idee hoe ik dit maken moet?

Show1.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Kan je het Excelbestand bijvoegen.
Dat werkt wat makkelijker.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ja, goed idee.

Ik zit dan nog met een hele grote maar. Hoe laat ik de tekst uit "Rekening" deels of geheel weergeven in de listbox? Die dus dan ook realtime kan veranderen, zodat wanneer de waardes in de sheet veranderen deze gelijk mee gaan in de listbox.

Stel de eigenschap RowSource van de listbox in op "Totaal!A1: D13" (zonder de aanhalingstekens en de spatie)
Stel de eigenschap ColumnCount in op 4.
Je zal het formulier iets anders moeten indelen om het allemaal passend te krijgen.

Laatst bewerkt:
Code:
Sheet2.UsedRange.AutoFilter 2, "<>"
ListBox1.List = Sheet2.Cells.SpecialCells(xlCellTypeVisible).Value
Sheet2.UsedRange.AutoFilter

Voeg bovenstaande code toe aan een knop.
De code filtert het werkblad Rekening en voeg de ingevulde rijen toe aan de listbox in de userform.

Zorg dat je het aantal kolommen in de listbox aanpast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

TimShel,

Topper. Dat is wat ik wilde. Helemaal super. Ik ga nog even verder puzzelen maar tot zover heb je me heel erg geholpen.

THANX!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan