• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen uit verschillende werkbladen toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2016
Ik zou graag advies willen hebben over het volgende.

Ik heb twee werkbladen gevuld met verschillende soorten informatie. (Tekst en getallen)
Het 1e werkblad heeft een kolom A waarbij elke rij een uniek cijfer (codering) heeft.
Op het 2e werkblad heb ik andere kolommen met andere gegevens behalve kolom A, die kent ook een unieke codering.
Elke individuele codering in kolom A van het 2e werkblad komt overeen met een codering in kolom A van het 1e werkblad.
Indien een codering uit het 2e werkblad correspondeert met de codering uit het 1e werkblad wil ik graag de rij uit het 2e werkblad achter de rij plaatsen in het 1e werkblad. Niet alle coderingen uit in het tweede werkblad komen ook voor in het eerste werkblad. De beide werkbladen bestaan in werkelijkheid uit duizenden rijen.
Een voorbeeld:

Werkblad 1 Werkblad 2
A B C D E A B C D E
1 1345 ac bd hc ed 1 1345 lp 99 tt QX
2 2468 12 ff 1g 23 2 3836 xx m8 tr q1
3 9721 a9 bg nu 88 3 9721 vw 66 3x cc
4 3836 gk rr 33 1p

Het resultaat: (Rijen uit werkblad 1 en2 gecombineerd tot 1 rij indien de codering uit kolom A gelijk is)
A B C D E F G H I
1 1345 ac bd hc ed lp 99 tt QX
2 2468 12 ff 1g 23
3 9721 a9 bg nu 88 vw 66 3x cc
4 3836 gk rr 33 1p xx m8 tr q1

Wie kan me hierbij helpen?:o
Alvast bedankt.
Groeten Erik

Plaats een document in plaats van de voorbeeldjes hierboven want dat is zo niet te lezen.

Gebruik vertikaal zoeken of index en vergelijken. Of nog veel beter plaats een excel voorbeeldbestandje.

Hierbij in de bijlage het voorbeeld excel bestand.
Blad 1 en blad 2 met samen te voegen cellen
Blad "Gewenst resultaat sjabloon" hoe het er samengevoegd uit zou moeten zien.
In werkelijkheid bestaat de data uit duizenden records.

Ik ben hier al een tijdje mee bezig en zou graag weten hoe ik dat automatisch uit kan voeren

Groeten
Erik

Bijlagen

Er van uitgaande dat in het blad 'Gewenst resultaat sjabloon' in kolom A altijd alle nummers voorkomen dan is het toch met vertikaal zoeken op te lossen?

Bijlagen

Hoi VenA,

Alvast bedankt,
Ik ga komende tijd eea proberen.

Groeten
Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan