• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen van opeenvolgende bladen kopieren naar apart samenvattend blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Proggie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Dit is mijn eerste post. Ben er tot nu toe altijd uit geraakt door vorige vragen te consulteren, maar deze keer lukt het echt niet.
Ik moet voor het werk een model van een kasdagboek maken waarbij na het invullen van de verrichtingen van een dag er op een knop kan gedrukt worden en er automatisch een nieuw blad gemaakt wordt waarbij het beginsaldo van de kas het eindsaldo van de kas van de vorige sheet overneemt en er terug kan begonnen worden met invullen.
Bovendien moeten van elke dag de omzetten (dit zijn drie verschillende cellen) telkens gekopieerd worden naar een tabblad samenvatting zodat steeds een overzicht van de maandomzet kan bekomen worden.
De omzetten op het blad "dag 1" in de cellen b8, b9 en b10 moeten in cellen b6, c6 en d6 van het blad "samenvatting" komen. Als op blad "dag 2" de omzetten worden ingevuld moeten deze dan in de cellen b7, c7 en d7 van het blad "samenvatting" komen. Enzoverder...
Bij het begin van de sheet zijn er dus twee bladen: "samenvatting" en "dag 1". Het is de bedoeling dat het bestand als een sjabloon wordt gebruikt voor elke nieuwe maand (er komt dus steeds maar 1 maand in het bestand te staan).
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben? Ik heb het bestandje bijgevoegd. Het aanmaken van de dagen en bladen lukt me wel, maar ik krijg de omzetten niet naar het blad "samenvatting" gekopieerd.
Ik ben nog een leek op het gebied van macro's in excel, dus ik hoop hier geen al te domme vraag te stellen.
Hopelijk kan er mij iemand uit de nood helpen.
Alvast hartelijk bedankt.

Bijlagen

Hier hebt ge toch al iets om de totalen weg te schrijven:

Code:
Sub Muteren()
Nnaam = ActiveSheet.Name + 1
With Sheets("Samenvatting")
    eerstvrij = .Range("A37").End(xlUp).Row + 1
        .Range("A" & eerstvrij) = Date

ActiveSheet.Range("B8").Copy Destination:=.Range("B" & eerstvrij)
            ActiveSheet.Range("B9").Copy Destination:=.Range("C" & eerstvrij)
            ActiveSheet.Range("B10").Copy Destination:=.Range("D" & eerstvrij)

End With
ActiveWorkbook.Sheets.Add After:=Worksheets(Sheets.Count)
Sheets(Sheets.Count).Name = Nnaam
End Sub

Succes, Cobbe

Ik ook

@ HierEnNu
automatisch een nieuw blad gemaakt
Code:
Sub Muteren()
With Sheets("Samenvatting")
    eerstvrij = .Range("A37").End(xlUp).Row + 1
        .Range("A" & eerstvrij) = DateValue([B3])
        ActiveSheet.Range("B8").Resize(3).Copy
        .Range("B" & eerstvrij).Resize(, 3).PasteSpecial xlPasteValues, , , True
End With
Application.CutCopyMode = False
ActiveWorkbook.Sheets.Add After:=Worksheets(Sheets.Count)
With Sheets(Sheets.Count)
    .Name = Sheets(Sheets.Count - 1).Name + 1
    Sheets(Sheets.Count - 1).UsedRange.Copy .Cells(1, 1)
    .[B2] = .[B51].Value
    Union(.[B8:B10], .[B12], .[B16:B48], .[E8:E48]).ClearContents
    .[B3] = DateValue(Sheets(Sheets.Count - 1).Range("B3") + 1)
    .Columns("A:F").AutoFit
End With
End Sub

automatisch een nieuw blad gemaakt

Ik weet niet of dat de bedoeling is, aangezien er gesproken wordt over een sjabloon.

Bij het begin van de sheet zijn er dus twee bladen: "samenvatting" en "dag 1". Het is de bedoeling dat het bestand als een sjabloon wordt gebruikt voor elke nieuwe maand (er komt dus steeds maar 1 maand in het bestand te staan).

Eigenlijk snap ik bovenstaande quote niet.
Maar goed, alleen al voor het interpreteren van vragen zou je een aparte cursus moeten volgen.

Beste mensen,
Ik heb heel de voormiddag geen beschikking gehad over een pc, dus kon nu pas jullie reacties zien. Alvast bedankt daarvoor. Ik ga nu eerst even testen en laat nog iets weten.

@Warme bakkertje: ik heb net getest en alles werkt perfect! (ik ben daar al 4 dagen mee bezig, maar door direct te vragen en zelf niet te proberen leren we niet bij;) ).
Ik had nog één vraagje: is het mogelijk om als het blad gekopieerd wordt ervoor te zorgen dat op het volgende blad (dus "2" de eerste keer dat de macro gebruikt wordt) de kolommen allemaal precies dezelfde breedt hebben als op "1"? Nu versmallen sommige kolommen.

@Hier en nu en Cobbe: ook bedankt voor de inspanningen, code werkt goed maar het is de bedoeling dat er elke keer er op de knop gedrukt wordt een nieuw blad voor een nieuwe dag wordt aangemaakt en dat het oude niet wordt gewist, dit had ik waarschijnlijk niet goed uitgelegd in mijn vraag, sorry daarvoor.

Vervang onderstaande
Code:
.Columns("A:F").AutoFit

door
Code:
.Range("A:A, D:D").ColumnWidth = 12
.Range("B:B, E:E").ColumnWidth = 14.14
.Range("C:C, F:F").ColumnWidth = 20.14

Laatst bewerkt:
@warme bakkertje: schitterend hoor, reuze bedankt. Ik ga nu je code bestuderen en wat experimenteren zodat ik er ook uit leer.

Nogmaals aan iedereen bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan