• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen vast zetten bij formules kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dezilk

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
hallo,

Ik ben een excel bestand aan het maken, waarbij ik veel formules moet kopieren. Het probleem hierbij is dat de cellen van de gebruikte waarden ook meeverschuiven. Voor een groot deel is dit echter niet gewenst. kan ik in excel aangeven dat deze cellen niet meeveranderen als ik de formule kopier?
Ik kopier de cellen dus door de cellen naar onderen te kopieren met het kruisje rechtsonder bij het selectievakje. ik wil echter niet dat alle cellen uit de formule meeverschuiven. kanik dit aangeven in de formule?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Wim

Dollarteken voor de cellocatie zetten

Bijvoorbeeld $d$3.
Dan blokkeert hij beide D en 3.
Als je $d3 of d$3 doet, dan blokkeert hij alleen de rij of alleen de kolom.

Vreemde uitleg!!
Als je een formule kopieert dan verschuiven je cellen toch niet?
Kopieer je formule van uit de statusbalk naast F.
Je kan anders ook je cellen blokkeren en dan eens proberen.

succes

Inderdaad, als je formules naar beneden kopieert dan passen de formules zich aan. Dat deel van de formule dat niet mee mag veranderen zet je vast door er een dollarteken voor te zetten. Zonder het $ teken zijn de formules relatief, met het $ teken absoluut.

Het antwoord van corverm is inderdaad juist.
Ik dacht niet dat dit het probleem was.

Geplaatst door jean42
Het antwoord van corverm is inderdaad juist.
Ik dacht niet dat dit het probleem was.

Is de mijne dan niet juist? :confused:
Is precies hetzelfde alleen in andere woorden :rolleyes: :p

Ja dat van u is natuurlijk ook juist.

Tip:

Als je een formule maakt kan je met F4 toggelen (bladeren) door de verschillende plaatsen van het $ teken in de celverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan