• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen verbergen met voorwaardelijke opmaak/op waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimpie2001

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2008
Geachte,

Ik heb enkele tabellen met waardes per afdeling (las,laser,draaien,...)

Nu haalt hij deze waarden uit een automatisch upgetade tabel, en soms zijn er dus waardes 0 of bijna alle waarden.

Nu heb ik hierop per maand grafieken laten maken, nu is het porobleem dat als er veel 0waardes inzitten al die grafieken onduidelijk zijn dat hij al die 0 waardes met hun naam ook toont,

daarom zou ik een voorwaardelijke opmaak willen gebruiken om deze cellen/rijen te verbergen, iemand een idee?

Of als het anders kan dat als ik de grafiekgegevens selecteer dat hij enkel de positieve waardes neemt.

Voorbeeld van welke rijen ik zou willen verbergen:
excelopmaak0.png

Mvg,

Wim

Bij het invoeren van de gegevensreeks kan je toch aangeven dat de lege/nul-cellen niet moeten meegenomen worden.

zullen we eebs proberen, anders had ik ook aal oplossing deze formule te gebruiken: =ALS(B218=0;NB();B218) of =ALS(B218=0;#WAARDE;B218) en daarop mijn grafiekegegevens te bepalen , eens proberen alvast bedankt

Nee ik vind niet direct om lege/nulwaarden te negeren bij mijn grafiek.
Mvg,
Wim

Zie jpg-tjes bij het invoeren van gegevensreeksen.

Bijlagen

• 2011-09-29_092142.jpg
    2011-09-29_092142.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 77
  • 2011-09-29_092122.jpg
    2011-09-29_092122.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 91
Ik werk met een kolomgrafiek en heb "lege cellen weergeven als "openingen" gebruikt maat helaas werkt dit niet. Hij toont ze nog altijd onderaan maar dan geen kolom want de waarde is 0,
nu heb ik =ALS(B15=0;"";B15) deze gebruikt om als de waardes 0 zijn niets in te vullen maar daarop werkt de grafiek niet want er zit zogezegd een formule in en toont hij helemaal niets va nde goede waardes.

En als je via een macro de nul-lijnen verbergt?
Code:
Sub cobbe()
For i = 11 To 3 Step -1
    If Cells(i, 2) = 0 Then Rows(i).Hidden = True
Next
End Sub

Ik ken de layout van uw werkblad niet en kan dus ook niet inschatten of het kan.

Heb voorlopig gebruik gemaakt van filter op kolom b waar de waardes in staan, en als die "niet gelijk is" aan 0 dan toon ik de waardes.
Uhm zal eens proberen een VBA code erin te steken maar ik werk daar niet graag mee omdat die niet altijd meegaan als ik de file doorstuur.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan