• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen verbinden ? ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter1411

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2011
Nog een keer een vraag posten...

Heb in A3 een lijstje gemaakt via valideren/lijst met bijv. 1,2,3,4
In B3 heb ik een lijstje gemaakt via valideren/lijst met bijv. A,B,C,D
en in C3 een lijste met !,",§,$.

Nu wil ik graag als ik in A3, 1 selecteer en in B3, C selecteer, en in C3, " selcteer een uitkomst van ?? hebben in cel D5
maar ook als ik A3, 2 selcteer en in B3, A selecteer en in C3, $ selcteer de uitkomst weer in CEL D5 hebben.

de uitkomst moet ten alle tijden in D5 komen want ik gebruik deze cel verder voor een formule.....KAN DIT ? ?

Misschien erg moeilijk voor een beginneling maar wel een uitdaging

MvG

Peter

peter1411,

In D5
Code:
=Tekst.samenvoegen(A3;B3;C3)

Laatst bewerkt:
Hallo Excel amateur....

Begrijp je antwoord, maar mijn vraag is iets moeilijker.....

Heb in cel A2 een lijstje met (1,2,3,4,5,6,7) en in B2 een lijstje met (mg,g,kg) in C3 een lijstje met div. gewichts klassen (E2,F1,F2.M1) met deze gegevens moet ik in cel D5 een uitkomst projecteren (Max. afwijking van het gewicht bij deze klasse)
Zal dus een soort database moeten maken met:
Wat is de max. afwijking bij (1) (mg) klasse (E2) =.....(bij mij bekend)
wat is de max. afwijking van (2) (mg) klasse (E2) =....(bij mij bekend)
Etc. Etc. Etc.

En daarmee de zelfde vraag als boven... DUS HET ANTWOORD (bij mij bekend) veranderd elke keer maar die uitkomst heb ik nodig voor mijn formule

Sorry dat mijn vraag niet duidelijk was

Laatst bewerkt:
Sorry dat mijn vraag niet duidelijk was

Daarom is het zo fijn als er een file met daarin de uitleg wat er moet gebeuren, geplaatst is.
Dat is vaak duidelijker dan een vehaal en je word ook beter/sneller geholpen.

Peter,

In de 1e vraag staat er een lijst in A2. Maar bij jouw reactie op Excelamateur staat deze lijst in A3.

Misschien is het handig om een klein voorbeeldje te plaatsen.

Excel amateur en Gelens,

Dat begrijp ik dat dat makkelijk is, maar ik moet het nog maken, althans dat is juist mijn vraag.

*gelens.... In de eerste vraag staat de lijst in A2 en later in A3....het is ook een bijvoorbeeld geweest.
Ik kan mijn vraag niet duidelijker maken dan dat hij is.

Heb een diversen cellen met diversen lijstjes gemaakt door in een verborgen kolom per cel een naam in te voegen, en de lijst gemaakt via Data-valideren-lijst (excel2003)
Later de kolom verborgen, dus nu zie je als ik op de cel klik een keuze menu. ik kies daar iets uit, en doe dat bij elke kolom (totaal 3st.) Zoals hierboven beschreven:
Stel ik neem een gewicht van 10 mg mag dat gewicht bij klasse E2 .....mg maximaal afwijken. Die maximale afwijking heb ik nodig in een berekening verderop op het formulier (maar dat werkt al) maar 10 gr bij klasse F1 heeft een totaal andere maximale afwijking. Daarom wil ik IETS maken zodat als je via de lijstjes je keuze hebt gemaakt automatisch het maximale afwijking in een pepaalde cel komt te staan die ik dan verder gebruik in mijn berekening. heb dus in een cel een lijst met cijfers 1,2,3,4 etc en een lijst met mg,g,kg en een lijst met klasse E2,F1,F2,M1 etc etc. maar elke combinatie heeft een andere uitkomst die ik wel in steeds de zelfde cel projecteren i.v.m de verdere berekening.

Hoop Dat ikhet duidelijk genoeg heb uitgelegt....

mvg Peter

Hoi Joske2000,

Je principe is duidelijk. Ik moet dus een lijst magen met diversen combintatie´s met daarnaast de uitkomst van die combinatie. volgens mij kan ik hier zeker mee vooruit.

Bedankt super ! ! !

MvG

Peter

Hi Peter,

Klopt, alhoewel er meer wegen naar Rome zijn.
Als je hulp nodig hebt horen we het wel, anders mag je de vraag als opgelost zetten.

Thx,

Joske

ik moest het eerst uitproberen of het werkt, maar tot nu toe even geen verder vragen....... Hartelijk dank aan alle ! !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan